Gå til innhold
Arkivverket

[#40707] Jeg gjør oppslag i Folkräkningen 1890 og Sveriges Dödbok


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hans Fredrik 1848 Stöckel født i Jukkasjervi i Norrland Lappland. ugift mann. Bor i Skattuvuoma. Mor heter Anna Kajsa Hansdatter Stöckelf. 1824 i Jukkasjervi. Fiske enke. Andre barn er Karl Erik f. 1853. Maria Sofia f.1856 og Johan Petter f. 1859 Alle født på samme sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ivar Fredrik f 1868 i Ekeby Østergøtland. Er maskinarb. Bor i Bro køpinglikte område i Bollnes i Helsingland. Kona er Kerstin Jonsdotter f. 1858 i Malung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ivar Kristian Frdrik f 1834 i Danmark Aarhus Bor på Boxholm Jernbruk i Ekeby. Kona er Klara Mathilda Boqvist f. 1841 i Brunneby i Østergøtland. Barn Johan Hilmar f. 1872 Anna Maria Elisabeth f.1875 Beda Mathilda f. 1877 Hans Kristian f. 1880 Gerhard Peter f. 1883 på stdet de bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

von Stöckel, Ivar Fredrik(Inga adressuppgifter)Död 7/2 1948.Kyrkobokförd i Mjölby (Östergötlands län, Östergötland).Född 17/5 1868 i Ekeby (Östergötlands län, Östergötland).Man. -- Stöckel, Johan PetterJukkasjärvi 16:10Död 18/11 1957.Kyrkobokförd i Jukkasjärvi, Kiruna kn (Norrbottens län, Lappland).Född 27/5 1881 i Jukkasjärvi (Norrbottens län, Lappland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det finnes 108 i live av slekten Stöckel i 1980 tellingen i live. Og det finnes mange i dødsboken. Så er det noe så hjelper jeg. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Snakk om å bligse det er jo abselutt ikke dem du skulle ha, vi begynner på nytt. Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Knut!Her fant jeg to som kan være aktuelle, si i fra hvis du vil se familiemedlemmene.Post 2700667Stücken Grönvald, Waldemar Alexander gymnastf. 1863 i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna)Gift man, far i familjenkatolikLandala 9:de Qvarteret N:o 7 Göteborgs domkyrkoförs (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)Födelseort i källan: Norrbärke Westa Stift----------------Post 2700669Young Stücken, Gerhard Frans Waldemarf. 1886 i Nässjö (Jönköpings län, Småland)Fosters. Pojke, barn i familjenkatolikLandala 9:de Qvarteret N:o 7 Göteborgs domkyrkoförs (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)Födelseort i källan: Nässjö Jönk. l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Videre en beskjed til alle om søk i dödboken: For søk i tidsrommet 1950-69 må jeg ha minst to av disse tre tingene:- Fødselsdato- Omtrent når død- Hvor dødI tidsrommet 1970-99 er det navn med, så der rekker det med navn (og datoer hvis du har det).Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Waldemar Alexander Stücken Grönvald ser meget interessant ut, Espen. Både at han var katolikk og at yrket var gymnast, tyder på at dette er riktig familie. Jeg er absolutt interessert i hele familien. Hvis Gerhard Frans Waldemar var medlem av en annen husstand, er også den husstanden interessant for meg. Kunne du kanskje søke på lignende skrivemåter (Stükken, Stycken, Stykken)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Knut!Her er Waldemars familie.Post 2700667Stücken Grönvald, Waldemar Alexander gymnastf. 1863 i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna)Gift man, far i familjenkatolikLandala 9:de Qvarteret N:o 7 Göteborgs domkyrkoförs (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)Födelseort i källan: Norrbärke Westa Stift---Post 2700668Sandahl Sjöberg, Gerda Bernhardinaf. 1863 i Göteborgs Kristine (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)H. Gift kvinna, mor i familjenkatolikLandala 9:de Qvarteret N:o 7 Göteborgs domkyrkoförs (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)Födelseort i källan: Kristinae f.s. Gbg.---Post 2700669Young Stücken, Gerhard Frans Waldemarf. 1886 i Nässjö (Jönköpings län, Småland)Fosters. Pojke, barn i familjenkatolikLandala 9:de Qvarteret N:o 7 Göteborgs domkyrkoförs (Göteborgs och Bohus län, Västergötland)Födelseort i källan: Nässjö Jönk. l.Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Espen G.B.!Nå har jeg funnet fødselsdatoen og dåpsdatoen til Dagny Eggum.Hun som reiste til Sverige. (innlegg 11) Fødselsdatoen: 9/4-05. Dåpsdatoen: 12/6-05.Så nå i dag at KLOK-boken 1900-1927 i Skoger var kommet. Men fant ikke noe der. Så kom jeg på at det var verdt å ta en titt der andre felles slektninger bodde. Et annet sted (Vestfold). Der fant jeg det jeg trengte. Bygdeboka jeg hadde (med fødselsåret hennes) var litt misvisende. Hun var ikke født i Skoger, men et sted på Vestlandet. Men hennes søster Anna er født i Skoger.Så nå er jeg spent på om du (eller andre) finner noe på Dagny.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Espen G.B.!Takk for svar så langt!Helt øverst blir det nevnt at dødboken gjelder fra 1950. Er det mulig å sjekke om hun kanskje døde mellom 1950-1970? Og hva med fra 1999-2003 som Hanne L. har?Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Espen igjen!Takk igjen! Jeg forstår det nå etter å ha lest nr. 83. Får prøve å finne ut hvor eller omtrent når på en eller annen måte.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Espen!Kan du se om det kan gi resultat av å søke på stedene Gavle (17 mil nord for Stockholm), Torslanda v/Gøteborg og Gøteborg? Ang. Dagny.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Espen igjen!Takk for hjelpen med å gjøre oppslag!Fortsetter jakten. Skal finne ut når Dagnys mor døde ved å sende mail til kirkevergen på det aktuelle stedet i Vestfold og så deretter se om det finnes skifte og evt. arvinger da hos tingretten. MINI-bøkene (mikrofilm) slutter på 1912.KLOK-bøkene ikke tilgjengelig for innsyn fra 1926.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Kristin!I kirkebøkene står det ingenting om arvinger, da må du i dødsfallsprotokollene (Lensmannen/Skifteretten). Du kan prøve å skrive til Statsarkivet i Kongsberg, dersom du ikke har anledning til å reise dit selv.Dødsfall i kirkebøkene er sperret fra 1926 på internett, men hvis du går i originalen eller mikrokort kan du se inntil 60 år gammelt materiale.Håper dette hjelper,Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Hei! Undres på om du kan finne noe om min oldmor, Mathilda Charlotta Matiasdotter f. 31.12.1861 i Rørby, Tossene av foreldrene Johan Mathias Andersson og Johanna Olsdotter. Mathilda kom til Tjøme, Vestfold en gang før 1885, men vet ikke hennes historie i Sverige. Hun hadde også følgende søsken:Martin Julius Matiasson f. 04.06.1859 og halvsøsknene Jakobina Johansdotter f. 22.04.1847 og Joseph Josephson f. 01.07.1851. Om foreldrene fikk flere barn sammen, vet jeg ikke. Spørsmålet mitt er hva som helst mer om familien, evt. fedrene til de 2 halvsøsknene om det er mulig å finne. Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Bente!Finner desverre ingen av disse barna i Folkräkningen 1890. Kanskje de har flyttet til Norge/USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Espen!Min bestemor hadde en kusine Klara Stanley (hennes navn som gift) født 1885 i Åre Jämtland. Her er Klara Mathilda, foreldre og søsken i folkräkningen 1890 LenkeHvem Klara var gift med, vet jeg egentlig ikke, men jeg har funnet bryllupsfoto av Klara og Israel Stanley på Rötter tatt i Østersund. Videre et familiegruppebilde med 4 barn, hvor mannen fulle navn er Israel Petter Jonsson Stanley, født 1849 i Micksäter, Indal. Jeg mener å kjenne igjen Klara på bildet, men tviler på om hans fødselår er riktig!Vel, mannen er ikke viktig her. Klara Stanley var bosatt i Østersund og døde sikkert der en eller annen gang etter 1950 etter et bilde jeg har i familiealbumet. Hun hadde en datter Dagmar, gift Lo (Loe?). Det kunne være fint om du ville se etter disse to i Dødsboken, men jeg kjenner ikke Dagmars fødselsår. Videre - kunne du se om det var flere Stanley som døde i Østersund?På forhånd takk!Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.