Gå til innhold
Arkivverket

[#40709] Hjelp til å tyde kirkebok fra Tjølling, dåp 1876


Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Kan noen hjelpe meg med å tyde faddere ved dåpen til Hans Thorvald (nr. 04) i kirkebok for Tjølling 1876? LenkeMvh Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det var ganske utydelige navn for noen av fadderene, men jeg prøver noen av dem : Hans Tollefsen, Stine Olsdatter,Kristian Hansen, pigen Anne Severine Findsdatter?Foreldre Erik Hansen , tømmermand , Gunhild Trulsdatter? af Halsen.Ellers tror jeg jeg har funnet familien i 1900 telling på Steinsnes ( Ø. Halsen) her: LenkeSkal ta en titt i Tjøllingbøkene mine for å se om jeg kan finne noen av fadderene der. mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiEnig i at det var noe utydelige navn. Jeg prøver med litt andre enn Gunn, men er usikre på fler av dem.Tømmerm. Hans Tolfsen, Stenarbejder(?) Kristian Hansen, Ug. h. ??? Sørensen, Konen Anne Sevrine? Trulsdatter og Pige Petronelle Nikolajsdatter? alle af Halsen, gmdk.? Nils Kristian Trulsen af Kaupang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Tømmermand Hans ..., Stenarbeider/Strandsidder kristian Hansen, ... Sørensen, Konen Anne Severine Trulsdatter, Pige Petronelle Nikolaysdatter alle af Halsen, G... Nils Kristian Trulsen af Kaupang.Det var det jeg klarte å tyde.mvhReidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei! Her fant jeg din familie i Tjøllingboka III, av Jan W.Krohn-Holm, s. 1193 under Steinsnes , Bruk nr. 8 . Fjellgt ( Hus nr. 7) utskilt fra bruk nr. 1 , 1878 , skjøte i 1897 fra Hesselberg for 200 kr.ERIK HANSEN , Tuftebråten , N. Odal f. 1841 d. 1917, tømmermann . Eier ( 1878 - 1917)Bygde hus her i 1870 årene. G. 1874 m. Gunhild maria Trulsdatter, Kaupang S. br. nr. 7 ( nedenfor) Barn: 1. Hans Thorvald f. 1876 . bodde i Rekkevik , br. nr. 51 , 2 2. Julius f. 1879, bodde på Gloppe, bruk nr. 26. 3. Mary Antonette f. 1881 ( nednfor) g.m. Andreas Nilsen, Drammen. d. 1928 4. Gunda elise f. 1883 g.m. Ole Kristian Johannessen , Seriestad, Torstrand, Larvik. ( tre døtre, to nevnt ved navn) 5. Nils Magnus f. 1886, bosatt på bruk nr. 21. 6. Ole kristian , f. 1888, d. 1925 ved ulukke, død i Cuba ( Sjømann) 7. Tora Hansine f. 1891 g.m. Paul Hansen , Torstrand . Larvik 8. Einar f. 1897 , bosatt Gloppe, bruk nr. 159.Enken Gunhild Marie Eriksen f. 1849, d. 1931, eier 1917-1919, Solgte huset for 1000kr til sønnen Ole Kristian .Med forbehold om rett avskrift! Du kan sikkert finne flere opplysninger om slekta i Tjllingboka.Jeg har bøkene så si fra om du trenger oppslag.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei, og tusen takk til dere alle for gode innspill om fadderene. Det var ikke helt enkelt å forstå det som var skrevet..... Jeg har tilgang til bygdebøkene for Tjølling, så der har jeg funnet en god del om familien forøvrig. Er forøvrig glad for alle innspill som kan gi meg tråder å jobbe videre etter. Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.