Gå til innhold
Arkivverket

[#40756] tyde kirkebok


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Par nr. 27 (2) på side 541:2 September 1859. Ungk. Gaardmandssøn Hans Nielsen Thoen. 27 Aar. Pige Karen Marie Andersdt. Thoen. 25 Aar. Brudgommens Faders Navn: Niels Hansen. Brudens Faders Navn: Anders Hansen. Forlovernes Navne: Thordis Hanss. Thoen. Eric Pedersen Thoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Kvinnelige forlovere på denne tiden, har jeg ikke hørt om, og det hadde vel stått Hansdt, og ikke Hansen, dersom det var snakk om en kvinne. Det er ikke lett å se hva det står, men jeg ville tippe at det står Thomas Hansen Thoen (og ikke Thordis).Når det gjelder brudens far, er jeg usikker på etternavnet, men jeg mener det ikke kan være Hansen. Det er særlig den siste bokstaven før s (-sen)som gjør meg i tvil. Kan det være Henriksen?LenkeMvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Mamen

Kanskje er det Anders likevel. Karen Marie ble konfirmert i Heggen 1849, pag 204 i den aktuelle boka. Der ser det ut som om faren heter Anders Hendriks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest marita nilssen

Tusen takk både til Jon og Geir.Da jeg er helt ukjent i Modumtraktan lurer jeg nå på hvor Karen Marie er født? Ved konfirmasjon står det Thors.....Kan noen fullføre stedsnavnet?Morens navn er det Kari Andersdatter?Lenke(om lenken ikke virker, s 204 konf 1849)hilsen Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg har det fra flere kilder. Den enkleste er vel dødsfallmeldinger hos sorenskriveren i Eiker,Modum og Sigdal.Livøremand Auen Eriksen Thorsby er død 11/3 1843, 80 år gammel. Han etterlater enken Anne Abrahamsd. og 2 døtre. Sigrid g.m. Niels Christophersen Thorsby og Kari g.m. Anders Henriksen Thoen.Anders Henriksen Thon dør 6/12 1844, 35 år gammelEnken Kari Auensd. Thorsby dør i Hougsund 3/1 1874.Hun etterlater: 1. Maler Andreas Andersen, 41 år, Hougsund. 2. Hans Andersen, 35 år, Drammen. 3. Karen Marie Andersd. er død 23/7 1870. 2 barn. Nils Hansen 15 år og Andreas Hansen 11 år, 4.Maren Andersd., 33 år, Drammen.Du kan finne Kari Auensd. i Modums historie bind V side 171 og Anders Henriksen i bind V side 348.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.