Gå til innhold
Arkivverket

[#40760] Hvor ble Nils Nilsen f. 1802 i Hokksund av?


Gjest Håvard Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Olsen

Nils Nilsen var sønn av tømmerfløter Nils Pederseb og Åse Andersdatter i Hokksund.Han var født 29 mars 1802 i Hokksund.Men hvor ble Nils Nilsen av?Finner ham ikke i 1865-tellingenDør ikke i Eiker mellom 1802 og 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg vet heller ikke hvor Nils Nilsen har blitt av. Her er vel vielsen til foreldrene i alle fall, men det har du vel muligens fra før:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan din Nils ha flyttet til Drammen? Her er en i passe alder: LenkeDet finnes et par med samme navn flere steder i nærområdet, Modum og Sandsvær også. Kjenner du noe til om han giftet seg og har etterkommere? Da er det lettere å lete.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg søkt landsomfattende søk etter passe Nils Nilsen kandidater f. ca 1802, fant ingen som passet f. i Eiker. din Nils kan godt være død før 1865 et annet sted enn i Eikerområdet. Om du ikke vet noe om hvor han slo seg ned, er det vel ikke godt å finne ut hvor og når han døde ? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Det er skifte etter enkemann Nils Pedersen i Haugsund 19/5 1847. Han er død 4/9 1846 mens konen Aase Andersd. døde 16/5 1828.1.Eldste søn Anders Nilsen er død og etterlater a.Søn Anders Andersen b.Søn Lars Andersen2.Søn Nils Nilsen3.Søn Ole Nilsen4.Datter Marie Nilsd., har vært gift 2 ganger.1 gang med Christopher Katterud i Drammen,2 g.m. Lauritz Christiansen.Har 2 voxne døtre.5.Datter Inger Nilsd. g.m. en arbeidsmand Olau (etternavn ikke oppgitt) Begge døtrene bor i Drammen.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Takk for hjelpen. Om han blir gift eller får barn, vet jeg ikke.Spørsmålet er fremdeles hvor han holder til.Denne Nils i Drammen, Gunn. Det står at han er født i Drammen, så det er vel ikke ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Denne Nils Nilsen her på Modum er født i Eiker, men alder passer ikke helt? LenkeLikevel ikke større variasjon at det vel bør undersøkes om det kan være han som er gift her i og er nevnt med ektefelle i 1865?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Ja, men det er ikke ham. I kirkeboka s.274: Faren heter Nils Eriksen og Nils selv heter Berget og er ikke fra Hokksund.Men takk for forsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det samme paret har jeg søkt etter barna til. Her fant jeg først Cornelius Nilsen dpt 15 mars 1843 i Eiker. Lenke Anne Marie dpt 17 aug 1847 Karen Sophie dpt 4 apr , 1851, død 1851 Karen Sophie dpt 28 jul 1852Om dette er den rette Nils Nilsens familie, burde vel oppslag i kirkebøker kunne bekrefte. Kan hende du vil finne etterslekt i 1900-tellingen også i Modum? Finnes det bygdebøker herfra som kan hjelpe deg tro? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da svarte jeg samtidig med Håvard, og ser at det da ikke er rett Nils jeg har funnet på Modum.Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.