Gå til innhold
Arkivverket

[#40766] Kjenner noen till min mor


Gjest MayBritt Widén
 Del

Recommended Posts

Gjest MayBritt Widén

Finns det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om min mor, Peggy Johanne Helmersen född 10-10 1918 på Leka.Död i Sverige 1998.Til eksempel hvor har hun bodd og levt. Jeg er takknemlig for all hjelp da jeg ikke får fram noen oppgifter.Hun bodde en tid i Trondheim og en tid i Bergen om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Takk for raske svar det stemmer så langt men hva hende siden. Forsöker og kartlegge hennes vei gjennom livet.Hvor bodde hun i voksen alder? Har forsökt med folkeregisteret men får ikke hjelp der. Håper på at dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Husebö, Peggy JohanneHinnerssons Väg 7 A 719 40 GarphyttanDöd 4/3 1998.Folkbokförd i Tysslinge, Örebro kn (Örebro län, Närke).Född 10/10 1918 i Norge.Gift kvinna (5/12 1953). --------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

I dødsboken 1947- 2003. cd. Synes det er rar ikke folkeregistret hjelper deg. Når min far døde spurte jeg om en liste over hans adresser gjennom livet, å det var ikke noe problem. Men når kom hun til Sverige. For jeg finner henne ikke i 1980 tellingen (for levende). Mvh Hann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hun bodde i Sverige i perioder på 80-tallet men flytta til Norge igjen 84 eller 85. Flytta til Sverige for godt 1987.Går det å finne ut noe om hvor hun bodde i Norge fra cirka 1936 til 1953?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest MayBritt Widén

Hei, jeg satt å undret på om det finns adresseböker for Bergen mellom 1940 og framover og eventullt om det finns for Trondheim? Da min mor var mye til sjös så flytta hun mye. Er det muligt å finne ut hvor hun kan ha bodd? Jeg vet at fra 1951 bodde hun i Bergen. Men visse opplysninger jeg har fått tyder på at hun bodde der 1946 og 1949. Er det noen som kan hjelpe meg. Takk på forhand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Mener å ha sett adressebøker fra Bergen i det aktuelle tidsrommet. Kontakt biblioteket i Bergen så får du sikkert et svar om det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tove Karlsen

Hei! adressebok for Bergen fins i perioden 1920-1983 [url="http://www.bergen.folkebibl.no/cgi-bin/websok>http://www.bergen.folkebibl.no/cgi-bin/websokHer finner du adressen til Bergen bibliotek og mer til: http://www.bergen.folkebibl.no/Her har du adressen til Trondheim bibliotekhttp://www.trondheim.kommune.no/folkebiblioteket/Adressebøker Trondhjem i perioden 1888-1920 fins scannet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest MayBritt Widen

Hei Kan ikke få fram noen adresser i Bergen for årene 1946 til 1952. Jeg håper at noen der ute har mulighet at se etter om de har bökene. MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

To tips til deg, MayBritt: 1) Hvis din mor har reist til sjøs så står hun innført i mønstrinsprotokollene. Statsarkivet i Bergen har protokollene for de som mønstret fra Bergen. Der finn du på- og avmønstringer, hvilke skip, rømminger ol. 2) Så vidt jeg husker har det samme statsarkiv et håndskrevet folkeregister fra Bergen. Spør dem pent om de kan se efter om din mor står der, der kan du finne både flyttedatoer og bostedsadresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei Terje Takk for tipsene, problemet er så her:har hennes mönstringspapir på utenriksfart men får ikke tag på noe papirer om tiden hun var på hurtigrutene.Fra statsarkivet har jeg fått papir som gjelder fra 1953 men fra folkeregisteret har jeg fått vite at hun anmelde to inflyttninger til og det var 1946 og 1949. Men dessverre ingen adresser.Jeg skulle så gjerne ville vite hvor hun da bodde og i og med at hun er registert både på 46 og 49 så må hun jo ha flyttet ifra Bergen noen gang mellom disse årstall uten å anmelde utflyttning eller har jeg feil? MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.