Gå til innhold
Arkivverket

[#40769] Herman Nielsen, f. 1840 Sarpsborg


Gjest Herman Nielsen, f. 1840 Sarpsborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Herman Nielsen, f. 1840 Sarpsborg

Hvor i Sarpsborg er Herman Nielsen fra? Når ble han født, og hvem giftet han seg med, mnage barn?? og hvem er hans foreldre?LenkeTakknemlig for hjelp her _________________ Kjell-Erik Andal Langhus, Ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Herman Nilsen i omtrent rett alder jeg finner gift i Oslo er denne karen: LenkeSkal se om jeg finner barna døpt. Mvh Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har prøvd å lokalisere Herman Nielsen i 1865. Den eneste jeg finner i omtrent passe alder er denne karen , men han er nevnt f. i Tune? LenkeDet var ikke så enkelt det der. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Kan være denne Gunn og dere andre. Jeg finner ham ikke i noen folketellinger bortsett fra 1900. Sarpsborg var visst en del av Tune prestegjeld frem til 1859 så langt jeg har funnet utDenne karen er en nøtt. Takk så langt alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste jeg finner døpt som passer ca alder er denne karen, men han er dpt i Ullerensaker ? LenkeHan er muligens den som jeg fant gift her før. Samme farsnavn er nevnt ved vielsen. Det er litt merkelig at vi ikke finner en som passer f. i Sarpsborg?Mystisk, men jeg håper noen kjenner til familien og kan hjelpe deg:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en Borghild med flere mellomnavn døpt i Halden med Herman Borge til far. LenkeKan det være en mulig kobling? Halden og Sarpsborg er vel ikke så langt unna opprinnelsen her??Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fra mikrofilmregistrene:'Sarpsborg ble utskilt fra Tune prestegjeld ved kgl. res. 09.03.1859.'Da Herman Nielsen (innlegg 4) ble født i 1843 er han registrert i Tune, selv om han kanskje bodde i Sarpsborg.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for den opplysningen, Laila. Nå har jeg sett gjennom Ministrialbok nr. 9 for Tune 1842-1845- Fant der kun 2 med fornavn Herman. En med etternavn Andersen og en Syvertsen. Dessverre ingen Nielsen det jeg kunne se.Det kan jo mangle noe her, men det virket som om det var ført døpte for hver mnd. Ikke enkelt det der! mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Hei alle, takk for hjelpen så langt :-), i ft. 1900 står det at han er født i 1840, men det behøver jo ikke å bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.