Gå til innhold
Arkivverket

[#40771] Hvem Kan være foreldre til Marit Larsdatter Kirkhus i Ålen ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei jeg stiller dette spm her. Det står ikke noe Fødselår på Marit Larsdatter Kirkhus.Det som står er at hun har en sønn (Hans Kirkhus f 16.11.1926 )med Kristoffer Nyrønning på side 212 bind 1 Ålen og Ålbyggen.det er Nymoen gnr 21/19. Må vel gå ut fra at denne personen må ha vært født tidlig på 1900.Er det noen som kan fortelle meg dette? Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Står det egentlig noe om hvem Hans Kirkhus sin mor er under Nymoen s. 212? Hos meg står det i en parentes at Kristoffer Nyrønning er faren.Under Hansmoen 21/3 er det en Marit Larsdatter Kirkhus f. 2/6 - 1905. Hun ble gift med Ole Pedersen Vollan. Men noen sønn Hans er ikke nevnt (b. 1 side 210). Foreldrene til Marit i 1900 LenkeDette blir svært usikkert, jeg mener om hun er mora eller ikke. Har du forresten klart å oppspore Kristoffer Nyrønning?Det kan vel være at Hans er født utenom ekteskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Astrid Så det som du foreslår på Hansmoen på side 210.Kristoffer Nyrønning har jeg.Bruker også en slektsbok som Kåre Møller har skrevet.Der står det om Kristoffer Nyrønning.Den Boka er ikke å finne i Trondheim.Er vel på Rørosbiblioteket.Er jo også tatt noe ut av Rb å.Den omhandler Slektsgren etter Christopher Møller 1655-1708 (bind 4).Det som står i den boka er hvem som er foreldre til Kristoffer Olafsen Nyrønning f 24.3-1904 -23.11.1994.Hans far er Olaf Kristoffersen Nyrønning f 5.8.1881-14.10.1974 gm Anna Marie Bjørnstu f 18.9.1881-17.4.1961.Og da Kommer jeg borti navnene Megaard og Kverneng på gnr 53/1 Nyrønning.Hvis jeg ikke finner anene til Johanna olsdatter Kverneng så lager jeg et eget spm om det. Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Nesvold

Hei.Foreldrene til Marit Larsdatter Kirkhus (født 1905) er som Astrid antyder Lars Hansen Kirkhus og Kari Bersvendsdatter Nesvold (under Hansmoen s 210). For øvrig er Hans Kirkhus i høyeste grad 'nålevende' (jeg kjenner forresten vedkommende), så jeg er litt usikker på om jeg kan gi ut mer informasjon i dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det er greit.Har også med personvern å gjøre.Hovedsaken var å få denne Marit med riktige foreldre.Jeg har Hans og Kari sine barn i den boka jeg informerte om i går.Så jeg er fornøyd.Hvis man skal ha oppdaterte opplysninger så må man vel ta kontakt med dem det gjelder, så Magne du har helt rett i å være forsiktig med andre opplysninger på dette forum. Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.