Gå til innhold
Arkivverket

[#40780] Ordin Overland emigrant 1913


Gjest PeO Åstbom
 Del

Recommended Posts

Gjest PeO Åstbom

Hej! Jag söker alla sorts uppgifter (och eventuell kvarvarande släkt) om ovanämnda person och såvitt jag kan förstå av passagerarlistan från Ellis Island (bifogad, rad 18), så kom han från Stavanger. Jag är dock osäker på om det står Ner-, Nor- eller Narstrand. Här är uppgifter från US Census 1920 och Death Index: 1920 United States Federal Census Name: Orda Overland Age: 29 years Estimated birth year: abt 1891 Birthplace: Norway Race: White Home in 1920: Seattle, King, Washington Roll: T625_1930 Page: 5B ED: 294 Image: 0296Washington Death Index, 1940-1996 Name: Ordin C Overland Place of Death: Seattle Date of Death: 29 Oct 1965 Residence: Seattle Gender: M Certificate: 0229861964 lever han och hans svenskfödda hustru Thelma (Hilma på svenska) på 2659-49th Avenue Southwest, Seattle, Washington 98116Tacksam för svar, vänligen PeO Åstbom

bilete1019.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeO Åstbom

Tack så mycket för dina snabba inlägg Thore. Jag undrar just om det kan finnas någon forskare som har denna familj som sin släkt.Hälsningar från ett sommarstrålande Arvika /PeO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.