Gå til innhold
Arkivverket

[#40785] John Hansen fra en av Kolberggårdene i Eiker dro til USA 1865-1870.


Gjest Dag Kronstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Kronstad

John Hansen ble gift med Gunild Sørine Larsd. fra Modum og er funnet igjen i folketellingen under navnet Kolberg i Wisconsin i 1880. Hvordan finner jeg mer om de to sønnene deres Erik Johnsen f. i Norge i 1863 og John f. i Wisconsin i 1870?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har du fødselsdato på sønnene Erik og John?Regner med det er denne familien som jeg finner i Albion, Jackson, Wisconsin i 1880?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Når emigrerte Kolberg familien?Finner i US census 1900 en Eric Kolberg i Sheboygan Ward 8, Sheboygan, Wisconsin som imigrerte i 1869. Han er født i feb 1864 i Norge, og er gift med Adele f mar 1870 i Wisconsin av tyske foreldre. De har vært gift i 8 år og har en sønn Victor f apr 1895.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I US census 1910 bor familien i Sheboygan Ward 1, Sheboygan, Wisconsin, og har nå også en sønn Everett på 8 (eller 3) år.Yrke til Eric er 'laundryman'.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Erick P. Kolberg m familie er i 1920 bosatt i Phoenix, Maricopa, Arizona. Familien består av hustru Adell 49 år, sønnen Victor N. 24 år, svigerdatteren Claire 20 år f i Arkansas, sønnen Everett E. 18 år.Erick imigrerte i 1868 (både i census 1910 og 1920).- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I Phoenix, Maricopa, Arizona finner jeg også en John J. Kolberg 49 år f i Wisconsin. Han er gift med Louise M. 44 år f i Norge (immigrerte i 1884). John er 'president, steam laundry'. De har sønnen Wallay (?) L. 22 år og datteren Ruth D. 20 år, begge f i Wisconsin.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I 1910 er John og Louise bosatt i Phoenix Ward 2, Maricopa, Arizona. Her er sønnens navn Wallace.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I 1900 finner jeg John og Louise Kolberg i Waco Ward 2, McLennan, Texas med barna Wallace f mai 1897 og Ruth mar 1899. Johns mor, enken Sirina f juli 1844, bor sammen med de. Sirina har født 5 bar hvorav 2 lever (pr 1900).- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Louise A. Kolberg 56 år og sønnen Wallace L. 32 år bor i 1930 forsatt i Phoenix, Maricopa, Arizona. Louise er nå enke.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Wisconsin Births, 1820-1907: Victor M. Kolberg født 25 Apr 1895 i Saint Croix, Wisconsin.Wisconsin Births, 1820-1907: Wallace L Kolberg født 11 May 1897 i Saint Croix, Wisconsin. Social Security Death Index Record: Name: Wallace L. Kolberg SSN: 526-01-4385 Last Residence: 92343 Hemet, Riverside, California, United States of America Born: 11 May 1897 Died: 16 Mar 1988 State (Year) SSN issued: Arizona (Before 1951 )- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ser ut som om det står noe i 'HISTORY OF ARIZONA Record Publishing Company, Phoenix, Az 1930 Volume IV' (Lenke) vedrørende Kolberg. Jeg vet ikke hvor du kan få tak teksten.Index:Kolberg, John J. 424Kolberg, Wallace Leonard 427- Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Kronstad

Hjertelig takk for alt du har funnet fram Hanne Line Osberg Eide. De jeg har lett etter har du nok funnet i ale fall i de første meldingene. . John J Kolberg kan være sønn til John H Kolberg hvis han er født i Wisconsin i 1870. Men dette må jeg få lov å skrive ut og studere nærmere Vennlig hilsen Dag Kronstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Kronstadd

Nå har jeg studert innleggene dine, og du har gjort en fabelaktig jobb. Igjen hjertelig takk! Men hvordan får du tilgang til alle disse opplysningsstedene? Vil du lære bort hemmeligheten? Vennlig hilsen Dag Kronstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg har abonnement på ancestry.com. Det må man betale for, men man kan få 14 dagers gratis prøveperiode. NB! Men da må du huske på å si opp abonnementet før de 14 dagene er gått, ellers sitter du i fella. De har års- og månedsabonnement. Månedsabonnement er dyrere pr mnd, men da kan du si opp med en mnd varsel. De har mange forskjellige typer data.I tillegg bruker jeg søke på nettet (f.eks. er innholdet i innlegg 11 er funnet der).Noen er lettere å finne enn andre, og når du hadde både etternavn (brukt i USA), fødselsdato og bosted, er det et godt utgangspunkt. Men det er mange jeg har lett etter, som jeg ikke har funnet et spor etter.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Kronstadd

Hjertelig takk for alle opplysningene og også for de siste. Jeg vil foreløpig ikke abonnere på søkemuligheter - da jeg i grunn har fått vite det jeg var ute etter. Igjen hjertelig takk. Vennlig hilsen Dag Kronstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918:Name: Wallace Leonard Kolberg Home address: 85 W. Portland, Phoenix, Ariz. Birth Date: 11 May 1897 Birthplace: Sheboygan, Wis., U.S.A. Father's birthplace: Black Rivers Falls, Wis., U.S.A. Name of employer: Student Place of employment: Stanford University, Calif. Nearest Relative: Louise Kolberg Address nearest relative: 85 W. Portland, Phoenix, Ariz. Apperance: short and slender, blue eyes, brown hair Physically disqualified: no County: Maricopa State: Arizona- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Victor M. Kolberg er dobbelt registrert i 1920. Han og hustru Claire Joy har egen husholdning et annet sted i Phoenix også. Victor er agent for et forsikringsselskap.World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 Record (er utydelig):Name: Victor M Kolberg Home Address: Hall st., Rikon (?), Wis Birth Date: 21 Apr 1895 Birthplace: Sheboygan, Wisconsin, USA Occupation: Student, Rikon College Status: Single Apperance: Tall, medium build, blue eys, dark hair County: Fond Du Lac State: Wisconsin- Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.