Gå til innhold
Arkivverket

[#40786] Hans Hanson i Skien


Gjest Liv Marit Haakenstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Marit Haakenstad

Hans Hanson f. 1777 i Larvik. Etter konfirmasjonen er han tømmerkjører i Telemark. Dette kan være ham i 1801 - se Lenke. Han gifter seg ca. 1805 med en kjøpmannsdatter fra Skien. Han får et barn i 1809, men kona og barnet dør i barsel. Klarer noen å finne navnet på kona? Når gifta de seg? Når døde kona og barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med kirkebokoppslag herfra, men her er litt lesestoff hvor Rasmus Bagge er nevnt: Lenke Håper noen i Skiensområdet kan gjøre oppslag for deg om dette. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en lite over kirkebøker fra den aktuelle tiden i Skien: LenkeDisse er sikkert mulig å låne til ditt lokale bibliotek, om ingen kan hjelpe deg her da?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vielsen til Hana Hansen og Chr. Bagge i kirkebokavskrift her . Den siste vielsen på denne lista: LenkeKan hende du kan få hjelp av noen fra Gjerpen som har tilgang på disse kirkebøkene, til å finne dødsfall på mor og barn.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser jeg har skrevet Hana og ikke Hans Hansen, beklager , litt for rask på labben her. Men vielsen er den rette!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Marit Haakenstad

Takk for all god hjelp! Jeg har nå fått bekreftet via en annen kilde at det var Christiane Bagge, datter av Rasmus Bagge som han giftet seg med. Hun døde sammen med barnet i barsel 29. november 1809.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.