Gå til innhold
Arkivverket

[#40788] Olga Andersen


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Hei.Finnes det noen som 'sitter på' mikrokort av kirkebøker for Grønland i Oslo for perioden 1869-1875?For en dame leter jeg for å finne denne Olga`s fødselsdato og om hun har flere navnLenkeGrønlands kirkebøker er scannet bare fram til 1868. Noen som kan hjelpe?Med vennlig hilsen Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Nå hadde du flaks - jeg har to bøker for Grønland!!Her kommer Olga.Grønland Mini 4 1869 - 1880 Kort 2/11 Dåp nr. 86, s. 64.Olga f. 2/4, dpt.: 6/6 1970. Ægte. (Yrke hannes er jeg usikker på, men tror) D??kontør Didrik Andersen og Hstr. Anette f. Larsen. Lakkegaden N.39. Faddere: Jon/Iver(Helt i margen) Iversen, Frithjof Hedemark, Moderen, Maren Larsen.Håper det hjalp?Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei LillianTror ikke det er den rette personen. Den jeg leter etter har det lange navnet Olga Josefine(Josephine) Johanne Andersen og skal være født i Kristiania i 1869.Faren skal ha vært redaktør/direktør i Aftenbladet i Kristiania i 1870/80 årene. Han døde tidlig 47 år gammel. Vet ikke hans navn. Resten av familien emigrerte til Amerika. ca 1886.Har prøvd å finne familien i 1875-telling uten hell foreløpig.Takk for at du slo opp for meg ivertfall.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Trodde det var henne på grunn av at du henviste til FT1875!!Tror du fortsatt at hun er født på Grønland i Kristiania så kan jeg 'Rase' gjennom 1869 - 1870 da??Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei igjen Marit.Ingen sammensetning av de navnene som ligner i Grønland 1869 til ett stykke ut i 1871!!Har ikke sett på Dissentere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei LillianJeg var usikker på om hun fra 1875 var den rette og det var hun da ikke i og med at hun kun var døpt Olga.Jeg har lett i 1875 på andre varianter av fornavnet men foreløpig ikke funnet noe, mulig jeg har oversett noe, tellingen er jo heller ikke komplett. Kan jo tenkes at familien bodde i Østre eller Vestre Aker og det er ikke med i tellingen.Tusen takk for hjelpen.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Har ikke sjekket om Kirkebøker for perioden hun skal være født ligger skannet på DA for Vestre og Østre Aker, men jeg har alle de K.bøkene!!Kan ta en runde på dem senere i dag om du vil? Kan jo ha flaks!!Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjen LillianJeg har akkurat nå tittet innom DA for å se om det er scannede kirkebøker for Veste og Østre for den perioden og det er det.Det er jo bare en antagelse om at hun kan være født der og bo der i 1875, men man kan aldri vite.Tar en kjapp kikk selv jeg vet du, det er jo bare morro å sitte å titte i disse gamle bøkene. :)Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Marit.Ja, jeg så det jeg også - tror imidlertid den ene boka slutter 1869 - kan jo være døpt i 1870!!Titter innom her i morgen eller du kan sende meg en mail - om du finner noe eller ei!!Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.