Gå til innhold
Arkivverket

[#40796] Vangs og Furnes barnehjem, Hedmark


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

Jeg lurte på om det er noen som vet noe om Vangs og Furnes Børnehjem, Hedmark? Finner min bestetante, Lina Magnusdatter, på dette stedet under FT-1900, og da hun ble konfirmert 06.04.1902. Hun fikk 'Meget god + ' av presten da hun ble konfirmert. Hun er født 11.06.1886. Det kunne sikkert være mange grunner til at de kom på barnehjem, og det kunne vært morsomt å finne ut hvorfor Lina kom dit. Er det noen plasser det går ann å finne disse opplysningene? Står dette barnehjemmet omtalt i noen bygdebok? Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei Eva Helene Takk skal du ha. Det er nok helt sikkert det samme barnehjemmet. Mente jeg hadde sett et innlegg om det, ment fant ikke igjen det med det samme. Er sikkert varmen her mine trakter, som gjør at det står litt stille for meg akkurat nå. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.