Gå til innhold
Arkivverket

[#40801] Skifte etter Kirsti Larsdatter Riis i 1727. Hjelp til lesing.


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette er en slags fortsettelse av tema Lenke.Ove Ovesens enke (han døde i 1714) holdt skifte mens hun ennå levde, og jeg har fått fotografert skifteprotokollen, men jeg innrømmer gjerne at jeg har store problemer med å lese alt.Håper derfor det er noen 'der ute' som kunne hjelpe meg. Jeg legger bare ut 5 av de i alt 31 sidene, og for å gjøre det må jeg legge inn 5 innlegg etter hver andre.Håper det ikke blir for rotete for dere.På forhånd; mange takk!!Mvh Lars Ove

bilete1021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Barna brukte Wangensteen-navnet i 1727. Ingen tilknytning til dette slektsnavnet og Ovesen/Riis.Om du oppgir e-post (så får du min), skal jeg lese gjennom hele skiftet om du sender det og se om det gir noen spor mht. Ove Ovesen. (Forutsatt at de øvrige sidene er like bra fotografert som her). Jeg har neppe tid til mer enn å lese gjennom skiftet, men du skal få gjengitt det som er interessant for 'hoveddiskusjonen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Geir:Nei du hadde rett i at verken Ove eller Kirsti brukte Wangensteen-navnet, men bare barna.Min epostadr er lowangen@online.noOg jeg sender deg gjerne fotografier av hele skiftet. Den eneste forskjellen fra det jeg har gjengitt her er at jeg har fotografert 2 sider samtidig, men det bør ikke bety problemer med å lese.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.