Gå til innhold
Arkivverket

[#40813] Boge i Fusa


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Finner disse i FT 1900 på Aarsvågen:Torbjørn Nilsen Boge 1875 Samnanger Martina L. Boge 1869 Lindaas Karl Torbjørnsen 1894 Konrad Torbjørnsen 1896 Nils Torbjørnsen 1897 Leonhard Torbjørnsen 23.04.1900Vet at de var gift 12/4-1893. Noen som har bygdebok, og som kan gi opplysninger om etterkommere etter disse?mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Annette Bokneberg

Hei.Har ikke bygdeboken, men kirkebøkene for Fusa i aktuelt tidsrom. Har liste over de ti barna de fikk sammen. har desverre ingen videre opplysninger..Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Annette! Har vert i kontakt med en tre-menning av meg på Berge i Fusa.Har fått opplysninger der fra. Er Martina din olde-mor? Hun var tante til min mor. mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ottar Eliassen

Torbjørn og Martina hadde 11 barn, 2 døde i ung alder. De 9 andre fikk tilsammen over 30 barn (33?). Karl Johan 1894-1967 (6 barn) og Nils 1898-1972 (4 barn) flyttet til Bokn/ Førresvik. Så det er nok en del etterkommere etter disse.mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Sveio I side 221, nr. 11 står det at Karl Johan og Emelei flyttet bort. Vet du hvor de flyttet? Det står også at han døde i 1965. Hva er rett 1965 eller 1967? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Takk til Annette og Johan. Mange takk for korigering. Jeg begynte ikke med denne delen av slekten før nå i sommer, og viste ingenting fra før. Var i juli i kontakt med et barne-barn av Tørbjørn og Martina, (søn til Anton Berge 1908-1882) som bor på Bergegrend i Fusa. Fra han fikk jeg et oppsett over barna, når de var født og død, hvor de reiste/hva de arbedet med, og antall barn. Karl Johan arbeidet vistnok for Chr.Bjelland Hermetikk, så at han kan ha flyttet til andre fabrikker, det er fult mulig. Skal skrive opp hele listen, så får vi begynne å lete og rette.mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Ottar Eliassen

Hei! Vel overstått jul. Har fått bekreftelse på at Karl Johan er gravlagt i Sveio, vet ikke hvor. Har dette fra familie som var i begravelsen.Men det er fult mulig at han flyttet bort, men alikevel er begravet i Sveio. Vet noen hvor konen Emelei kom fra og når hun døde?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.