Gå til innhold
Arkivverket

[#40814] Misjonæren J.J. Armistead?!


Gjest Sandra S. M
 Del

Recommended Posts

Gjest Sandra S. M

J.J. Armistead kom til Norge som misjonær i 1901. Han jobbet og bodde i Nord-Trøndelag da i flere år. Første turen kom han alene med sin kone, men andre gangen hadde han med seg 2 (?) barn, eldste sønn Mac (?) og Ermintrude (Ermyn), som er min oldemor. Men etter at de hadde dratt tilbake igjen til england, hvor de kom fra returnerte Ermyn til Nord-Trøndelag og giftet seg med Frei Nordal Nilsen Hegvik. Familien hennes brøt da all kontakt med henne. Etter flere år var det stille, men så kom det plutselig brev og besøk fra England til huset i Dolmsundet, Nærøy, en hel generasjon etter. Senere kommer det fram at Mac, som han ble kalt hadde mistet/brutt kontakten. Resten av familien har jeg funnet, men 'Mac', eller J.J. Armistead jr, som han noen steder står betegnet som finnes ikke. Både jeg, mine slektninger i Norge og England ønsker å finne ut mer om han. Kan dere hjelpe meg?? Mac skal være født i Leeds, men er litt usikker. Det er mest sannsynlig at han er født der, da, siden at foreldrene bodde der, og de senere søskenene er født der. Hvis noen kjenner noen uti der som har informasjon om han så send til meg:) Mange av lokalbefolkningen der kjenner han som Armestad, en fornorskning av navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.