Gå til innhold
Arkivverket

[#40816] Foreldre til Kristine Forsberg


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei igjen ! Jeg har dette om sønn til Hjalmar Forsberg og Emma Marie Arnesen, ArthurJohannes Forsberg (født.1906)BIOGRAFI: Arthur Johannes var det eldste barn av 10 søsken og han ble født i Sarpsborg. Foreldrene(Hjalmar og Emma) var medlem av Frikirken. Faren, Hjalmar var smed og medlem av bystyret i Sarpsborg. Moren, Emma drev en stor landhandel og kolonialforretning i St. Mariesgt. i Sarpsborg. Butikken lå ved nord-øst siden av torget. Under depresjonen i 1928-30 årene, mistet de alt og måtte flytte til Oslo (dengang het byen Christiania), hvor de kjøpte et hus med tre små leiligheter i Fjeldgaten 35. Dette huset er revet nå.FÖDELSE: Er han(Arthur Johannes) født 7 juli 1906 ? Jeg har han som født 7 desember 1906.MVH Arild Oliver Bråthen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Familien Forsberg i FT1900Jeg har tatt opp igjen denne tråden og slitt og undret hvorfor jeg ikke har funnet foreldrene til Kristine og for så vidt søsken i FT1900. Har rota med en Hjalmar i Bærum og en Otto i Kristiansand ;)Nøkkelen kom via at søk etter Karoline Forsberg f 15 aug 1889. I FT1900 har de ved en inkurie fått etternavnet Fosberg. Se lenke.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.