Gå til innhold
Arkivverket

[#40822] Christian Høj-Muller, Stokke/ Vestfold - Børsa/Sør-Trøndelag


Gjest Oddvar Munro Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Munro Jenssen

I eit fotoalbum frå min bestemor er det eit foto av Christian Høj-Muller som er teke i Sunndalen mens han virka som prest der. Han var fødd i Stokke i Vestfold og døydde i Børsa i Sør-Trøndelag i 1882. Då var han ganske ung ifølge dei opplysingane eg har. Eg veit ikkje om han er i familie, men det er truleg siden eg fann det i albumet til min farmor, Gudrun Jenssen (f. Indrehus), hennes foreldre: Ola Pedersen Indrehus (1865-1938) frå bruk nr. 2 på Indrehus i Bremanger og Anne Marie Knudsdatter Ytrehus (1869-1917)frå bruk nr. 3 på Ytrehus i Bremanger. Det kan også vere muleg at han kan vere i slekt med min bestefar Nils Leopold Jenssen, fødd 22.10.1902 på Tjøtta og død 05.11.1965 i Sandefjord. Foreldra hans var Martin Olaus Jenssen, (1873-1917) frå Bottenvig, Hitra og Agnes Bergsliot Nilsdatter (1873-1940) frå Taavær. Er det nokon som har ytterligere opplysningar om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en med et svært liknende navn døpt ganske langt fra Stokke, Vestfold, om det da er samme mannen? LenkeHar prøvd å lete i bygdebøker for Stokke men har ikke funnet han der til nå. Kan jo prøve folketellinger også, 1865?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser det ut til å være slekt med oppkalling etter Brostrup Muller?LenkeUten at jeg har noe sammenheng her. Vet du hvor Gammel Christian Høj-Muller var da han døde?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da ser det ut til at jeg har funnet den rette Christian Høj-Muller i Stokke i 1865, her står det født i Loppa, så da har du også fått dåp og foreldre fra Fam. s.før her. LenkeSå får du se om du da finner noen slektsammenheng til fotografiet. Lykke til med leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Munro Jenssen

Takk for hjelpen, Gunn. Jeg har et utgangspunkt, så får jeg se om jeg finner noen slektsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.