Gå til innhold
Arkivverket

[#40828] Oppslag Skogerboka - Lars Henriksen Lindum


Gjest Roger Fossum
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Fossum

Min tipp tipp oldemor Marthe Larsdatter ble født ca. 1818 på gården Lindum i Skoger. Søker opplysninger om hennes foreldre og søsken etc. Ved giftermålet til Marthe opplyses faren å være Lars Henriksen. Marthe giftet seg den 27 Okt. 1644 (nr. 20) i Skoger kirke med Andreas Dyhresen. LenkePå forhånd mange takk! Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.Det står ingenting om verken Marte Larsdtr eller hennes far L.Henriksen, under Lindum i Skogerboka. De bodde ant. da p en plass under Lindum, og det er et fåtall plasser som er nevnt i den boka desverre..Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Takk for opplysningen Magne. Jeg får avvente til neste kirkebok for Skoger blir scannet av Digitalarkivet.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Roger Fossum

Forsøker igjen da jeg har funnet vielsen til Lars Henriksen. Han giftet seg den 10 april 1814 med Karen Torgersdatter. LenkeDe står begge oppført på Eeg, som jeg da antar er gården Eik. Noen som kan slå opp på denne gården og se om Lars og Karen nevnes der ?På forhånd takk!Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Marthe skal være f. 7/12 og dpt 9/12 1818 i Skoger . Søsken: Maren Carine 18/5 1815 og Gunild Marie 20/3 1822 Skoger. (FS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Tusen takk Berit. Jeg fant dem i de scannede kirkebøkene og alle tre var født på gården Lindom. Forsøker nå å finne ut hvor Lars og Karen kom fra. På FS står det at de var født på Eeg (Eik), men det er vel kanskje tatt fra giftermålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei.Det står ikke noe om Lars og Karen under Eik heller desverre.Dette er vel en mulighet til å være din Lars H. Lenke . Har du sjekket konfirmantlistene for Skoger. Er du heldig så finner du han der. Noen av mine forfedre som ble født på Tangen der Lars var i 1801 ble sendt til Skoger/Konnerud. Der de også ble konf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Magne, tusen takk for opplysningene.Det er godt mulig at du har funnet den rette, men jeg fant ikke Lars som konfirmert i Skoger. Derimot fant jeg søsteren (fra din lenke) Inger Lene konfirmert den 13 okt. 1799. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.