Gå til innhold
Arkivverket

[#40842] Nils Petersen gm Anne Marie Olsdatter begge født Vefsen 1812 til Røsøy i Tjøtta


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Ifølge FT 1865 og 1875 for Tjøtta finnes Nils og Anne Marie under Røsøy i Tjøtta begge født i Vefsen.Følgende barn er kjent:Elias Mathias født 1832 i Vefsen (ikke funnet døpt)Peter Kristian født 1837 i Røsøy, død 1 sep 1867 (ikke funnet døpt)Johanne Elisabeth født 1839 i Røsøy (ikke funnet døpt)Ole Jørgen døpt 17 okt 1842 i TjøttaJeronimus døpt 13 mai 1847 i Tjøtta.Kjenner noen til denne familien? Eller fortelle meg om det finnes kirkebøker for Tjøtta fra før 1841 eller om jeg må lete et annet sted.Også - om det finnes kirkebøker for Vefsen for ekteskap rundt 1830? Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Elias ble født 28.08.1833 og døpt 01.09.1833.Nils Petersen og Ane Maria Olsdatter ble gift 02.10.1836 i Vefsn.Fedre: Peder Olsen og Ole Olsen.Alt dette i følge FamilySearch. Skal se om jeg finner noe mer om Nils og Ane sitt opphav.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Ane Maria var fra Tveråga, Vefsn. Foreldrene var Ole Olsen (død 1853) og Johanne Larsdatter (død 1855). Ved skiftene etter disse to oppgis det at Ane Maria var gift med 'Nils Pettersen, Rosøen i Tjøtøen'.Nils Petersen har jeg så langt ikke klarlagt opphavet til.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk igjen, Geir - jeg famler litt i blinde her, Nordland er et helt nytt område for meg. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.