Gå til innhold
Arkivverket

[#40844] Utvandrer:


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Min fars tante Oline Marie Olavesd. f. 12. jan. 1862 i Tune. Foreldre: Olaves Nilsen f.13. mai 1812 på Kråkerøy og Andrea Thorine Emilie Tønnesd.f. 29. mai 1830. Oline M. reiste fra Kristiania 22. aug. 1890 med D/S 'Angelo' med destinasjon Quebec. Ettersom Angelo gikk i rute mellom Kristiania og Hull, må hun i så fall ha reist med et annet skip derfra. Hun hadde også en søster Oline Kathrine Olavesen f.26. des.1859 som muligens også emigrerte. Har prøvd internet, men har ikke tilstrekkelige sprogkunnskaper til å finne noe. Hjelp ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei,Her er en liste med korresponderende skip for for S/S Angelo's reise den 22-08-1890, Christiania - Christiansand - Hull: [url="http://www.norwayheritage.com/t_corresp.asp?id=2678>LenkeDet ser ut som at hun reiste med Dominion Line LenkeDa kan det se ut som at første passende skip var S/S Toronto (Dominion Line), avgang fra Liverpool 1890-08-29, ankomst Quebec 1890-09-09.Microfilm Reel Number C-4537 (1889 May 4 - 1890 Nov 5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei Jan Peter! Takk for svar! Jeg har også funnet 4 mulige fartøy hun kan ha reist med fra England i den tidsperioden, men lengre har jeg ikke kommet. Hvis jeg kan lese passasjerlisten du har funnet på nettet, lurer jeg på hvordan jeg kan gjøre det? Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.