Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heidi Økern

[#40864] Siren/Siri/Serine Abrahamsdatter f. 1774 Røros

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en sak. I avskrift av kirkebøker for Røros, finner jeg en SIREN født 7. august 1774 som er datter av Abraham Abrahamsen og Martha Iversdatter. Senere finner jeg SIRI Abrahamsen konfirmert på Røros i 1789. Vet noen hva som skjedde med henne etter konfirmasjonen? Grunnen til at jeg spør, er at jeg jakter på opphavet til SIRIE Abrahamsdatter som står i folketellingen 1801 for Trondheim. Da er hun gift med Sivert Wold: LenkeSenere mistenker jeg at hun gifter seg med Jon Andersen Barboe i 1806. Ref. kirkebok for Domkirken i Trondheim, (HF1239): Corporal og oboist Jon andersen Barboe fra Orkdal og enken .... SERINA Wold.Kan dette være den samme personen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg har sjekket i Rørosboka under Nyplass i bind 5 av Rørosboka der jeg vet familien er å finne. Siri eller Sigrid Abrahamsdatter er nevnt som født 1774. Ellers står det ingenting om henne, men hun er åpenbart ikke på Røros i 1801.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Takk skal du ha, Astrid. Jeg fikk et tips om å høre med deg om du kjente til henne, men visste ikke helt hvordan jeg skulle finne deg. Men det ordnet seg jo!! Det ser ut til at linken til FT 1801 ble feil. Prøver igjen: LenkeRegner med at det beste tipset nå, er å lete etter inngåelse av ekteskapet med Sivert Wold.... og evt. fødselen av barna hun fikk med han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Jeg leter fortsatt etter disse, og håper stadig at noen andre vet noe om dem. Men denne gangen lurer jeg på: Hva er Skomager Veiten? Ser på folketellingen fra 1801 at det er registert hus nr.1-10 på samme sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.