Gå til innhold
Arkivverket

[#40878] Jeg gjør oppslag for deg i Lyngdal ,Sør-Audnedal og Bygdebok Nes Vest Agder


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg gjør oppslag for deg i bygdebøker for Lyngdal,Sør-Audnedal og Nes Herred(Ved Flekkefjord) .Trenger du hjelp så spør i vei! mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

HeiEr Nevland gnr. 17 i Gjesdal og Nevland gnr. 55 Egersund, innenfor dine rammer for oppslag?. Er interessert i om det finnes opplysninger om eierforhold i 1647 og eldre opplysninger.Mvh Karin Romstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Harald Kvale

Hei Jan FrodeHvis du har Sør-Audnedalsboka ennå, lurer jeg på om du kan hjelpe meg å finne foreldrene til Ole Ouensen Aavig f.ca 1771?Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

På framsida av Digitalarkivet er det link til kirkeboka du trenger: Døpte i Valle 1766-1810. Der finner du Ole Ouensen, døpt 1774 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dp10291766&gardpostnr=438&personpostnr=3394&merk=3394#ovre>Lenke og broren Gunder, født 1767 LenkeFadderane ved dåp 1806 viser at det er Ole Ouensen fra Homme som har flytta til Åvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ole Ouensen var sønn av Ouven Bjørnson f.1736 g.m Anne Gundersdatter Kaafjord i 1764. Foreldre til Ouen Bjørnson var Bjørn Bjørnsen d.1780 90 år gml.g.m Anna Ouensdatter d.1767 66 år gml. s. 168-169 Sør-Audnedal - Homme . mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

Til (6): 'Vet du noe om Michael Holbye, 1760 - 1812, sogneprest til Lyngdal og hans bakgrunn?'I boken Lyngdal fra istid til nåtid (side 68) og i Lyngdal II gard og folk (side 357) står om Holbye. Han var født i Skjold i Rogaland i 1760, sønn av sokneprest Nils Holby. Ble kapellan i Lyngdal i 1785 og sogneprest 1794. Gift med sin forgjengers datter, Anne Elisabeth Flinthoug (Flintoe). 16 barn. Noe mer du vil vite fra disse bygdebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Tusen takk Harald, Jan Frode og Rune.Jeg fant disse selv på Digitalarkivet, men våget ikke å stole på at det var rett person p.g.a. avvik i alder. (var redd det var en innflytter)Jan Frode: Du skulle vel ikke ha født-død på Anne Gundersdtr.s foreldre også? (Ole Ouens svigerforeldre)Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Haaversen

OK. I vår slekt har vi klart å komme tilbake til slutten på 1400, begynnelsen på 1500.Jeg er på jakt etter mer info om en person med Fornavn : Thorkild/Thorkel/Torkel Etternavn: Gunnarson ? Sted: Rafoss ? Han er født ca 1440Han er far til Gasse Torkelsson. Begge er nevnt ( Gasse utførlig ) i http://www.genealogi.no/kilder/agder_1500-60.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.