Gå til innhold
Arkivverket

[#40882] Anders Olsen og Ingeborg Olsdatter, Smidsrød, Nøtterø ?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Undres på om noen der ute har tilgang til kirkebøker fra Nøtterø og kan bekrefte/avkrefte det jeg lurer på ? Anders Olsen og Ingeborg Andersdatters giftermål? Er dette barna deres? Anne Marie Andersdatter f. 1836 ? Hvor? Ole Andersen, f. ca. 1830? Hvor? Maren Andersdatter, f. 10.08.1845? Evt. andre barn ......Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk, Solveig! Jeg hadde også funnet Maren, men det er evt. søsteren Anne Marie jeg undres på. Har nå funnet henne konfirmert i 1851 og ser at det er samme foreldrene som Maren. Så søsken flokken er nå blitt 2, leter også etter andre evt. søsken. Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Hei Bente. Jeg har Anne Marie f. 24.okt. 1836, døpt 29. okt. 1836. Dessuten har jeg: Ole f. 4. mai 1827, døpt 13. mai 1827; Anne Marie (1) døpt 24. jan. 1834; Berteh Helen, døpt 7. des. 1829; Berthe Olene f. 16. mars 1831, døpt 24. mars 1831. For øyeblikket kan jeg ikke si hvor jeg fant dette (har ikke tid nå, men vi kan jo snakkes senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk Thore! Dette er så vanlige navn på Nøtterø i den tiden, og flere av dem er knyttet til Smidsrød, så jeg blir helt forvirret. Det jeg vet med sikkerhet nå er: Foreldre: kludehanler Anders olsen og konen Ingeborg Andersdatter bosatt i Smidsrødhagen over lengre tid. Min ane er Anne Marie Andersdatter som skulle være født 14.11.1836, etter konfirmasjonsopplysningene av 1851. Ole Andersen, skulle være født ca. 1831 ifølge hvor gammel han er når han blir gift i 1855, Maren er født 10.08.1845, noe som også passer med at hun er 21 år i 1865. Disse folkene går igjen som faddere på Anne Marie og Thron Hansens barn, derfor forsøker jeg, gjennom dem, å få mer greie på foreldrene.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.