Gå til innhold
Arkivverket

[#40886] Jens Jacob Gulliksen døpt i Larvik 1811


Gjest Jørn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Olsen

Jens Jacob Gulliksen ble ifølge mormonerarkivet døpt i Larvik kirke 3. mars 1811. Hans far var Gullich Jensen Hogstad og moren var Maren Halvorsdatter.Denne Gullik er nok da sønn av Jens Jacobsen på Hogstad Øvre i Siljan, men hvem er hans mor? Har ikke funnet giftemålet deres.Jeg undersøker dette for en Amerikansk dame så de har nok emigrert, i alle fall sønnen Jens Jacob. Hva står i kirkeboken ved denne dåpen? Fikk de flere barn?Glad for svar på et eller flere av disse spørsmålene. Også ting angående emigrasjonen.mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er ekteskapt mellom Jens Jacobsen og Amborg Arvesdatter: Lenkedette må da vel være Gulliks foreldre om det er disse du søker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Hei. Takk for dette, men jeg har oversikt over foreldrene til Gullik. Det er hans eget giftemål og hvor hans kone kom fra osv. jeg lurer på. Men takk for interessen.mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg ble interessert i ditt innlegg fordi jeg for et års tid siden gransket litt i Hogstad-slekt for en dame med dette etternavn i Danmark (der det er svært sjeldent). Med god hjelp fra flere slektsgranskere her i Grenlandsområdet fant jeg damens aner 8 ledd bakover, men dessverre har heller ikke jeg hittil funnet navnet på Jens Jacobsen Hogstads kone. Men hva er bakgrunnen for at du tror sønnesønnen Jens Jacob Gulliksen emigrerte? Han bor iallfall i Norge i 1865. Da er han husmann, kirkesanger og fastskolelærer i Heddal.MVH HansPS: etter at jeg hadde skrevet det meste av dette innlegget, ser jeg at du i et nytt innlegg synes å ha stilt et helt annet spørsmål enn hva jeg leser ut av ditt første innlegg? Eller har jeg misforstått noe her? DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Hei Hans.Jeg fikk en henvendelse fra en dame fra Austin i Texas. Denne Jens Jacob Gulliksen var hennes 'great great grandfather', og da tenket jeg han haddde emigrert. Men det bør han jo ikke. Han kan ha barn som emigrerte. Jeg han en del på anene på hans far, men så var det moren.Der kan det jo stå noe i kirkeboken fra Larvik. Jeg fant dåpen i mormonerarkivet.Dersom han havnet i Heddal må han jo ha beveget seg litt denne Jens Jacob. Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Obs! Nå ser jeg skrivefeilen min i det første innlegget mitt. Det skulle stått hvem var hans kone, ikke hvem var hans mor.Det er Gullik Jensen Hogstad og Maren Halvorsdatters giftemål jeg ikke har funnet.Jeg ser at dette har skapt forvirring, så jeg beklager så mye. Beklager også at det tok litt tid før jeg så det.Det virker som om du har jobbet en del med dette Hans, er det noe du kan dele med meg, som jeg igjen kan se opp mot det jeg har selv?Men fortsatt er det denne konen til Gullik Jensen?mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Jeg fant familien i Heddal i 1865 Hans.Han var da, som du vet, gift med Anne Kirstine Knudsdatter fra Marum i Solum. Fant da hennes aner hos Leif Biberg Kristensens fine side 'Solumslekt'. Takk for tipset.mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.