Gå til innhold
Arkivverket

[#40888] Ingeborg Andersdatter, Smidsrød, Nøtterø


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Hei! ingeborg Andersdatter ble 7. des. 1826 gift med Anders Olsen. Hun bodde da i Smidsrødlunden og han i Fugleviken. Noen som vet deres opphav og evt. barn?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du ekteparet Ingeborg Andersen og Anders Olsen med barn i 1865 på Nøtterø: LenkeSkal se hva jeg ellers kan finne. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk, Gunn! Joda, jeg har funnet Anders og sønnen Ole i folketellingen. Utfordringen har er de rsterende søsknene og foreldrene til Anders og Ingeborg.Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er sønnen Ole Andersens dåp: Lenke Ved foreldresøk finner jeg følgende barn døpt Nøtterø: Ole 13 mai 1827 Berthe Helene 7 des 1829 Berthe Olene 24 mar 1831 Anne Maria 14 jan 1834 Anne Maria 29 okt 1836Med forbehold om rett avskrift Fam.s. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en søster av Ingeborgs dåp også: LenkeDessverre ligger ikke dåp etter 1790 på denne kilden, men det er nevnt et barn også døpt i 1790 med foreldre Anders rasmussen og Malene Andersdatter. For meg ser det ut til at Anders Rasmusen blir gift igjen som enkemann.Det finner du om du søker på viede under Vestfoldslekt.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På 1801 folketellingen finner du også foreldrene til Ingeborg Andersdatter, her får du også navn på bestemora, som Ingeborg ser ut til å være oppkalt etter: Lenke Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du går inn på lenken over Tjømegårder kan du finne en del opplysninger under lenken til gårdene . Fant under KRAKERE opplysninger om Ingeborg Andersdatter d.eldre . http://home.online.no/~srasmu/Håper du finner noe om Anders Olsen også.Jeg finner ikke hans foreldre under Vestfoldslekt.Lurer på om han kan komme fra Andebu, eller fra Borre, skal se hva jeg finner.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk igjen, Gunn! Men er du sikker på at dette er riktige foreldre og familie? Jeg vet med sikkerhet at Ole er en bror av Anne Marie, f. ca. 1831, og at Maren er en søster, f. 10.08.1845. Min Anne Marie ble født i 1836 i Smidrødlunden.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Foreldre til Ingeborg A.: Anders Olsen, døpt 22.okt. 1772 Nøtterø krk. Konf. 15. mai 1791 Nøtterø krk. gift 14. juli 1792 Nøtterø kr. med Anne Maria Abrahamsdatter, f. 1769 Tanstadhagen, Nøtterø. Barn: Ingeborg; Ole f. 1794, d. 24.nov. 1808; Abraham f. 1793, d. 4. juli 1793; Abraham f. 1798, d. 22. mai 1798 Foreldre til Anders O.: Ole Jensen, f. 1759 Fugleviken, Tokenes, Nøtterø, d. 18. sep. 1808, g. 18. mai 1789 Nøtterø krk. med Berthe Jakobsdatter, døpt 24. aug. 1755 Kråkere, Tjøme. I 'Trolovede og viede på Nøtterø 1686- 1839' står det at han er fra Stenmalen og hun fra Nøttenæs. Barn: Anders; Jens døpt 31.jan. 1789 Nøtterø krk; Jacob døpt 13. juni 1790,g. 29. mars 1816 m. Karen Andersd. Togenæs; Anne f. 1794; Karen f. 1797, g.i Tjøme krk. 23. febr. 1840 m. Lars Lønneberg, Sverige. Jeg har mer så dersom du er interessert så gi meg din e-post adresse så sender jeg det jeg har. Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

HeiThore! Imponerende! Mailadressen min er bborgen@broadpark.no Ser fram til å se det du har om denne slekten.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.