Gå til innhold
Arkivverket

[#40892] Lærdal - Anders Andersson Brattegjerde og Anna Knutsdtr. 1800-tall


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Anders Andersson (Brattegjerde) og Anna Knutsdtr. ble gift i Lærdal 29.06.1833 og fikk ihvertfall 2 barn på Lærdaløyri.Knut Andersson Lærdalsøyri f. 29.09.1833 ogGuri Andersdtr. Lærdalsøyri f. 04.08.1835Jeg tror det er Guri jeg finner igjen som tjenestepike i Florø i 1865.Er det noen som kan hjelpe meg med anene til dette ekteparet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! I følge Fylkesarkivet for Sogn og Fjordane ble de gift i Lærdal 19.6.1833. Anders Andersen Brattegjerde født 1797 og Anna Knutsdotter Offerdal født 1797.Anna Knutsdotter finner du sammen med foreldre i 1801 tellingen for Lærdal LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk skal du ha igjen!Da løste jeg 2 problemer.Hun fikk nemlig et barn Endre i 1822 med Elling Kristofferson Tufte f. 1796 i Aurland før ekteskap. Han ble senere gift med Anna Andersdtr. Hovland f. 1799.Her er lenken til Oddvar Natviks Årdalsdatabase: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.