Gå til innhold
Arkivverket

[#40918] Tydning aav giftermål i Fet, Akershus 1815-42


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei MagnePar nummer 27: Gift 27. desember 1825 i kirken. Tillysning 23. søndag etter treenighet. Ungkarl Christopher Olsen, Tjener paa Skaarer?? gl: 21 og Pigen Dorte Olsd. Bagaas, hiemme, gl: 27. Forlovere: Peder Larsen Skaarer?? og Ole Hansen Engen.Som du ser er jeg usikker når det gjelder gårdsnavnet 'Skaarer'. Jeg er ikke kjent i Fet området men 'Skaarer' er det første som slår meg - sjøl om k'en og r'en ikke helt stemmer i forhold til de andre k'ene og r'ene som er skrevet inn ellers på kirkeboksiden.Kanskje noen andre har et annet forslag? Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei og takk for svar:)Er nok enig i at det står Skaarer der. Jeg hadde håpet det stod noen flere opplysninger om hristoper Olsen. Han er nok inflytter til Fet. I 1865 så er hans fødested oppgitt til Sørum (tror kanskje jeg har funnet han som sønn av Ole Christophersen og Marie Madsdtr Vølneberg-eie)Igjen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDu har nok rett. I flge FS/IGI fant jeg han, og selv om årstallet ikke stemmer helt, så er dette den eneste i Sørum: KRISTOFFER OLSEN Christening: 22 AUG 1802 Sorum, Akershus, Norway Parents: Father: OLE KRISTOFFERSEN Mother: MARTHE MADSDRMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Jeg er ikke helt 100% sikker på at det er den riktige Kristoffer Olsen som jeg har funnet i 1802.Får smøre meg med litt tålmodighet å se når klokkerboka kommer, da jeg var på arkivet i Oslo å så i den. Så var det noen flere opplysninger der enten ved giftermålet eller dåpen til Kristoffer Olsen og kona hans sitt første barn Jens (vis jeg ikke husker helt feil )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.