Gå til innhold
Arkivverket

[#40927] Lars Olafsen og Bodil Marie Halvorsdtr. viet 1844 i Våle, Vestfold


Gjest Anita Steen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Steen

Kjenner noen til Lars Olafsen el.Olafsson f.ca 1818 i Sverige (vet ikke hvor), og Bodil Marie Halvorsdatter f. ca 1816 i Sande, Vestfold De ble viet 26.januar 1844 i Våle, Vestfold. Hans far het Ole Larsson og hennes far het Halvor Olsen. Jeg vet om fire sønner: Olaus Larsen f.12.07.1843 (min tippoldrfar) Hans Christian Larsen f.23.05.1845 Lars Larsen f.24.10.1848 Anton Larsen f.12.07.1853 Jeg vil gjerne vite mer. MVH Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel de fire sønnene som jeg fant ved foreldresøk Fam.s. 1. Olaus dpt 3 des 1843 2. LenkeDe neste var : Lars dpt 12 Nov 1848 Anders dpt 11 Des 1853. Alle barna døpt i Vaale.Dessverre har jeg ikke bygdebok herfra tilgjengelig, men det er vel mulig å finne den i 1865-tellingen?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det pussige her er at ektemannen har fått Larsen som etternavn i folketellingen og hustru Boel Marie . Ellers stemmer alle de andre opplysningene, så det må vel være feil i tellingen her?Skal se hva det står i Digitalarkivet?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja det står Lars Larsen også i Digitalarkivet. Her står at Boel ( Bodil) Marie Halvorsdatter er f. i Vaale . Da er det muligens denne damen? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg ekteskapet mellom foreldrene til Bodil Marie i 1811 i Vaale: LenkeHåper du kan få hjelp hos noen med tilgang til svenske kilder for å finne ut hvor Lars Olofsen kom fra der. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lars Olufsoner er det mange kandidater som passer med alder og farsnavn til, så jeg valgte bare den første jeg fant her: LenkeMulig at kirkeboka for vielsen i Vaale vil ha opplysninger om hvor Lars og faren kom fra i Sverige?Lykke til med letingen . Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Jeg sitter med kirkebøkene fra Våle, og kan bekrefte at vielsen fant sted 26.jan. 1844. Lars Olafsen's far het Ole Larsen, Sverige. Det var alt som sto som fødested. Bodil Marie's far het Halvor Olsen, og bodde en tid på Ormestad i Våle.Kilde: Våle Mini l 9A, 1839-1860,Knr. 8/9,side 387 nr. 2 Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Prøv Våle kirkebok I 9B 1841-1860 - Innflyttet. Eventuelt KAN det finnes originalattester i prestearkivet - nå på Statsarkivet i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.