Gå til innhold
Arkivverket

[#40936] Konfirmert Petrus menighet 1913-1918 samt Johan Olsen f. 1864 Sverige


Gjest Thore Bakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Thore Bakk

I folketellingen 1900 for Kristiania finner vi i Trondheimsveien 41 følgende familie. Johan Olsen f. 1864 Sverige, Anna f.Guttormsen 1870 Kristiania og datteren Ruth Ingeborg f. 15 Mars 1899 Kristiania. 9 Oktober 1903 får de sønnen William Nataniel(?). De bor da i Verksgaten 25.Jeg er interessert i opplysninger om etterkommere etter denne familien og lurer derfor på om noen har tilgang til kirkeboken for Petrus menighet for å se om Ruth og William er konfirmert her. Jeg er da spesiellt interessert i adresse ved konfirmasjon. Alle opplysninger vedrørende denne familien er av interesse. Vennlig hilsen Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her står foreldrenes fødselsår som nevnt 1864 og 1870 , pluss faddernavn som muligens kan være til hjelp i søking videre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du en oversikt over kirkebøker for Oslo menigheter: LenkeHåper at noen kan hjelpe deg med oppslag, for jeg kan ikke se at det ligger scannede kirkebøker fra den aktuelle tid på nettet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Til Hanne Fødselsår 1864 har jeg fra folketellingen 1900, kommunal folketelling 1899 og 1903, samt ved dåpen til sønnen William, døpt 1903. Har ikke klart å finne vielsen til Anna og Johan, men den har funnet sted før dåpen til datteren Ruth, født i Mars 1899. Her vil forhåpentligvis eksakt dåpsdato og sted til Johan finnes.Til Gunn. Jeg ser , ikke bare av mitt innlegg, men også av mange andres, at du er en meget flittig bidragsyter her inne. Du skal ha all honnør for det.Jeg har forsøkt å spore opp Anna og Johan i de kommunale folketellingene for Kristiania. Dessverre mistet jeg sporet allerede i 1903, da de bodde i Verksgaten 25. (I 1904 så ville den kommunale folketellingen ha opplyst om når Johan Olsen kom til Kristiania). Å lete i adressebøkene for Kristiania blir vanskelig fordi Johan blir forkortet til Joh. der, og da blir det veldig mange å sjekke ut når man har et etternavn som Olsen.Siden Anna og Johan flyttet fra Verksgaten 25, så kan forsåvidt barna være konfirmert hvor som helst i dette langstrakte land, men et første forsøk ville være å titte i kirkeboken for Petrus menighet.Hilsen Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Anna Guttormsen f. 1870, nevnt i første innlegg, og hennes familie, finnes i Trondheimsveien 41 i 1900. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f00301&gardpostnr=8124&personpostnr=217855&merk=217855#ovre>LenkeForeldrene var Marie Larsen f. 1833 i Eidsberg og Wilhelm Guttormsen f. 1830 Gjerdrum. Hun hadde søsknene Gustav Nikolai f. 1863, Johan Laurits f. 1865, Carl Hagbarth f. 1867 og Helga Wilhelmine f. 1872.I tellingen 1865 finnes familien her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.