Gå til innhold
Arkivverket

[#40949] Margot Lauritsen ( født ) Skogly ? fra ' Hemsjæla,' ( øy i Trondheimsfjorden ).


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Er det noen i Trøndelag som har hørt om et navn som Margot Lauritsen ( født Skogly ) ? fra ei lita øy i Trondheimsfjorden, som heter ' Hemsjæla,' ? Går ut fra at hun måtte være født rundt 1900, eller like før. Hun var gift med en som het Alfred Lauritsen, og som etter 1935, var samvirkelagsbestyrer ved Trondheim Samvirkelag. Disse hadde ihvertfall 2. gutter, Johan Lauritsen, født i 1921, og Jan Lauritsen ( kalt for ' Bolle Lauritsen,' som døde i Trondheim ca. 1936/37. Håper det er noen som har hørt om disse. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Disse personene jeg søker etter het Alfred Lauritsen, f. ca. 1893, og hustru Margot ( født Skogly ) ? Tror heller på at det kan være som Ingrid Kjønnøy, på Averøy skriver, at det heter Hemnskjel, og at det ligger i Snillfjord kommune. Har såvidt hørt om Snillfjord, men har aldri vist hvor det ligger. I alle fall er dette ei lita øy i Trondheimsfjorden, i følge en gammel dame på 92. år, som var tjenestepike hos disse folkene, mellom 1935 0g 1937. Skal tro hvordan man forholder seg for å få greie på bestyrere ved forskjellige samvirkelag før siste verdenskrig ? Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg tror at Ingrid kan ha rett. Se kart. Hemnskjel ligger i Trondheimsleia og Alfred Lauritson er kanskje født på Sula utenfor Frøya. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete1044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Tusen takk for hjelpen. Jeg tror faktisk at dette er de personer jeg søker etter. Det er bare en ting, og det er at de har fått med seg bare den yngste sønnen, Jan Leonard Lauritsen, som må være født ca. 1923. Eldste sønnen mangler. Det er Johan Lauritsen, som var født i 1921. Skal lure på hvorfor han ikke har blitt med ? Likedan hvor hans foreldre ligger gravlagt ? Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei igjen. Nå fant jeg faktisk en del av det jeg lette etter. Karl Alfred Lauritsen, f. på Sula, 20.08- 1893, av foreldre : Johan Laurits Karlsen, f. 1862, og hustru Jensine Jakobine Andersen ? f. 1868. Nå gjenstår det å finne ut når og hvor de giftet seg, og når deres 2. sønner,Johan Lauritsen og Jan Leonard Lauritsen er født. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Alfred Lauritsen var født 1897 i Båtsvika, det er midt på kartet, Sandstad sogn, Hitra.1. Alfred 1897-1953, begravet på Tilfredshet i Trondheim. Gift med Margot Skogø 1895-19722. Laurits Andersen 1855-1898 g 18 nov 1877 i Hitra 3. Johanna Hansdtr Jevikåsstien 1855-19314. Anders Larsen Sørseter 1829-1906 g 24 jul 1853 Bakklandet 5. Anna Benjamine Jensdtr Berg 1827-18656. Hans Olsen Stien 1826-1911 7. Johanna Lavine Jonasdtr Jøsnøya 1831-1886mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei igjen. Jeg har et spørsmål til Leif Kvernhusvik : Hvordan eller hvor har du funnet ut om årstallene da Alfred Lauritsen og hustru Margot døde ? da henholdsvis 1953 og 1972 ? Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei igjen. Ja nå må jeg nok en gang si tusen takk for hjelpen, og samtidig fortelle at nå er hele familien sporet opp. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.