Gå til innhold
Arkivverket

[#40961] Ragna Hansdt. gift m. Jens .25.04. 1789 i Larvik, Vestfold


Gjest Herdis Kjølhede
 Del

Recommended Posts

Gjest Herdis Kjølhede

Er der nogen som har adgang til Kirkebøger fra Langestrand, Larvik, Vestfold,.Som vil hjælpe mig På FamilySearce i Norge har jeg set min Ane Ragna Hansdatter Blodt,gift d 25. April 1789 med Jens Rahbex, (han er fra Danmark hedder: Jens Rahbek) Om ham ved jeg at han var jurist og ansat på et sagførerkonter..hvis dette er rigtigt. Jeg ved de var bosat her i DK, hvor de fik deres første barn 1790. - men jeg ved intet om Ragna Hansdatter. Forhåbentlig står der noget om forlovere ved vielsen , måske også hvornår hun er født, eller hvem hendes fader er Kan navnet: Blodt være et stednavn eller faderens efternavn ?Håber på svar....Mv. Herdis Kjølhede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei!25. april 1789 etter kongelig tilladelse copulert, sieg. Jens Rahbek og jomfrue Ragna Hansd. Blodt.Forlovere var: Brede Muller og Niels Christian Bisgaard, med deres signaturer i kirkeboken. Det er ingen opplysning om brudens foreldre.Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Navnene på forloverne kan vel tyde på at de også er danske (i alle fall Bisgaard). Jeg har aldri vært borti navnet Blodt i Norge, hverken som slektsnavn eller stedsnavn. I ft. 1801 er der en enkelt familie Bloth i Stavanger. Det spørs om ikke Ragna Hansdtr. Blodt også har vært dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.