Gå til innhold
Arkivverket

[#40962] Tyding av kirkebok fra 1842


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har problemer med å tyde hva presten har notert i kirkeboka for 1842 fra Modum.Er det noen som kan hjelpe meg?

bilete1046.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Født 2. mars 1842, døpt i Nykirke 1. Mai 1842: Ingeborg Kirstine. Foreldre: Værksarbeider Halvor Svendsen og H. Birthe Marie Sørensdatter, Nymoen. Faddere: Kone Anne Nilsdr., Pige Gunnild Knudsdr., Christian Jons., Halvor og Jens Svendssønner. 'Ikke' står for ikke hjemmedøpt. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Hei! Tar meg den frihet å legge ut et spørsmål til deg Alf Thore..min bestefar er uekte sønn av Gotfred Hansen Skinstad fra Modum,kjenner du noe til slekten hans? Du kan gjerne sende meg en privat mail på ag-raaen@online.no Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Gotfred Hansen Skinstad er ukjent i min familie. Det er 9 skinstadgårder/steder på Modum. Min famile stammer fra G.nr.76 Br.nr.7. Disse gårdene/stedene ligger mellom Hæhre på Sysle og Modum Bad.Jeg finner en Gotfred Hansen Skinstad på G.nr.76 B.nr.1. Han er født i 1881. Dersom dette er riktig person kan jeg slå opp i Modum-boka og se om det står noe mere om han der.Jeg mener også å huske at det kommer folk fra Finnemarka som også har tatt navnet Skinstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.