Gå til innhold
Arkivverket

[#40990] Møller, Ragnhild - d Oslo 1938?


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg er på jakt etter opplysninger om oldefars kusine, Ragnhild. Hun var datter av Johan Nielsen Møller (Brevik) og Julie Forbes. I følge notater fra oldefars bror døde hun i Oslo i mars 1938. Er det noen som kan gi tips om videre leting? - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Johan Møller og hustru Julie Forbes Møller i 1900 i Oslo: LenkeLurer på om Ragnhild Møller bodde i Tønsberg i 1900?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan denne Ragnhild Dorthea Møller være damen du søker opplysninger om?LenkeHer er hun i så fall enke i 1900?Fra en kilde i DIS treff finner jeg nevnt en Julie Forbes f. 1851 f. i Oppland g.m en Augyst Nicolay Nilsen Møller ? Brevik. Kan det være samme som kalles Johan Møller i 1900? Skal lete litt bedre.Mvh. GunnMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Johan Møller f. 1841 i Brevik er i Christiania i 1875 og er da ugift. Ragnhild skulle da normalt være født etter dette. Men alt dette burde Jarl V Erichsen ha fortalt oss i sitt første innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå så jeg at det var fra dine kilder jeg hadde opplysninger om at August Nicoliay Nielsen f. ca 1845 Brevik var g. m. Julie Forbes fra Vardal, Oppland. Han skulle være sønn av Nils Johan Møller Johan. f. 1809 på Malmøhus , Sverige og anne Olsdatter fra Gjerpen. Stemmer disse opplysningene? Ble litt forvirret når den som er oppført som g. med Julie het Johan?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gunn, jeg mener du må ha funnet riktig par i 1900. Jeg finner i 1865 Christiania Julia Forbitz 15 år født i Vardal som pleiedatter i en familie. Kan også nevne at det er en Carl Forbes som er pleiesønn i en annen familie i Chra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

August Møller og Julia Forbes ble gift 30/8 - 1873 i Domkirken (FS VRI).Videre: Ragnhild Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 25 May 1882 Place: Christening: 23 Jul 1882 Place: Oslo, Akershus, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Johan MOLLER Mother: Julie FORBES--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: C426261 Source Dates: 1878 - 1903 Film or Fiche Number: 255738 Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Titter raskt innom og sier takk for innspill og gode råd.Javisst var Julie Forbes gift med to av tippoldefars brødre, ref. annet tema her.Ragnhilds mor ble født i 1851.Ragnhild hadde flg søsken som jeg kjenner (uten fødselsår e.l.): August, Sigrid, Einar og Halldis. Flere av disse har jeg fått opplyst dro til Amerika. (Jeg har ikke søkt i emigrantliste ennå..)- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Død 23. februar 1938, bestyrerinne fröken Ragnhild Möller, 55 8/12 år gl.. Död den 23. februar på Ullevold sykehus. Eiede intet. Bopel: Th. Heftyesgt.2. Efterlater 2 myndige søsken 2-rettet til 1 i Amerika, en f.t. her.Så røyk lyspæren. Men det stod videre noe om det innbo som var etter avdøde ikke skulle ha tilhørt henne iflg. en søster som sammen med søsteren i Amerika gjorde krav på dette (fritt etter hukommelsen).Men dette og sikkert videre henvisninger finner du i Oslo skifteretts dødsfallsprotokoll.Rakk ikke å gjennomlese det jeg skrev, men nå vet du hvor du finner dette. (Og nå blir det å lete etter lyspære til filmleseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Død 23. februar 1938, bestyrerinne fröken Ragnhild Möller, 55 8/12 år gl.. Död den 23. februar på Ullevold sykehus. Eiede intet. Bopel: Th. Heftyesgt.2. Efterlater 2 myndige søsken 2-rettet til 1 i Amerika, en f.t. her.Så røyk lyspæren. Men det stod videre noe om det innbo som var etter avdøde ikke skulle ha tilhørt henne iflg. en søster som sammen med søsteren i Amerika gjorde krav på dette (fritt etter hukommelsen).Men dette og sikkert videre henvisninger finner du i Oslo skifteretts dødsfallsprotokoll.Rakk ikke å gjennomlese det jeg skrev, men nå vet du hvor du finner dette. (Og nå blir det å lete etter lyspære til filmleseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Dette var en vesentlig informasjon. Hun var ugift.Så kan jeg kanskje i samme skifteprotokoll finne referanse til søsken i Amerika. Spennende! Jeg vet at to av dem giftet seg, og jeg har et par navn på nevø/nieser.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.