Gå til innhold
Arkivverket

[#40993] Tydning av skrift?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva dette betyr?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp! Med vennlig hilsenBirger Forsmo

bilete1054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Trøste og bære - litt av en utfordring! Du får sikkert mange forslag til forklaring, her kommer mitt: Kan det være en variant av 'Denne side OP'? Hvis årstallet er hugget inn i steinen, så er det sikkert et poeng at det skal være synlig? Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg trodde umiddelbart det var initialene til den person som la ned eller hogde til steinen. I FT 1865 finner jeg yrker som gadestenshugger, stenhugger og stensætter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig tusen takk for resspnsen!Dette er hogget inn i en stein på en bro som ble bygd av bl.a. min oldefar Daniel Larsen. Han var gråsteinsmurer. Jeg har alltid blitt fortalt at han var i Rana og murte bl.a. broer. Men det kan selvfølgelig være en annen som har hogget dette inn i steinen.Jeg forsøker å legge inn det som jeg fikk tilsendt:??Det ser ikke ut som det går å få til. Det err en pict-fil. Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

God morgen!Navnet på min oldefar var Daniel Larsen (jfr. innlegg 7).Og jeg tror at OP må være Ole Pedersen fra samme sted som min oldefar bodde, Melfjorden.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Jeg tenkte i de samme baner.J J O P - eks. J J - Jon/Johan/Johannes Jonsen/Johansen/Johannessen og O P - Ole PedersenMvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.