Gå til innhold
Arkivverket

[#40995] Berthe Christophersdtr g. 1806 i Aker, Akershus m. Peder Larsen


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

  • 2 år senere...
Gjest Arne Kjetil Andersen

Gunnar: Takk for det.Du spør i et annet tema etter begr.dager for Lars Torstensen og Marthe PedersdatterLars T. var ca. 82 år i 1760 da han overdro Langerud til sønnen Peder Larsen (overdro for 2. gang iflg. Akersgårder av Henning Sollied og Bøler-bok nevnte ovenfor).Jeg har foreløpig ikke funnet begr.dag for ham.Marthe ble begr. 21 Jan 1742 iflg. Aker kb.'Tilfeldigvis' kom jeg over et skifte på Opsal i Aker (plass Saras Braatten) 1749 4/12:Tosten Halvorsen død Elie SvendsdatterBarn:Martinus 26 aarSvend 18 aarKari g. Ole HansenMarthe 16 aarDet er nok Maria M's far m/foreldre og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Takk igjen til deg, Arne KjetilJeg kan heller ikke finne begravelsen til Lars Torstensen Langerud. Det ble gravlagt en Lars PEDERSEN Langerud 1/11-1765, angivelig 100 år gammel! Jeg tenkte kanskje farsnavnet kunne være feilskrevet, og Lars ville jo vært gammel nok til å kunne bli tatt for å være 100 år. Problemet er bare at Lars Torstensen ikke er oppført i manntallet for ekstraskatten på Langerud i 1762 (det er for øvrig heller ingen Lars Pedersen): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Fant på FS følgende:Tosten Halvorsen og Eli Svendsdtr g. 18 Feb 1820 i Sørum, AkershusKan det være det samme ekteparet ?Mangler flere holdepunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.