Gå til innhold
Arkivverket

[#41031] Melin i Nord Dakota


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Er det noen som kan hjelpe meg å finne familien Melin på folketellinger i Nord Datota.August f. 1861 i Värmland i Sverige, Antonette, f. 1855 i Sarpsborg og sønnen Jens Anders f. 1887 i Halden. Familien Melin emigrerte fra Christiania 17. juli 1908 med bestemmelsessted Minesota. Det er tydeligvis feil, for på Ellis Island ved ankomst står det Dawson N. Dakota.Familiens hjemsted i N. Dakota var Kidder County.Jeg håper at noen kan finne familien på folketelingene i N. Dakota for meg.Mvh Liv Biseth Berger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Jeg finner familien i Nord Dakota i 1920. Kidder Union District 133:Det ser ut som August da er død, det står følgende:Jens A. Meling Head 32 år Minnie Wife 24 år Helen A. Daugther 5 1/2 år Thomas A. Son 1 1/2 år Antonette E. Mother 64 årDet ser også ut som det var et familiemedlem til som bodde sammen med dem:Anderson, Gunner Cousine 24 årHilsen Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei igjen !Jeg finner familien i 1910-tellingen, og der er også August med, og det er bare oppført et barn, Jens A., og de bor også da i Kidder Union, District 225.I 1930 har familien flyttet til Kidder / Lake Williams / district 14. Det har også kommet til flere barn:Harry 9 år, Jeanette M. 7 år, Mabel H 5 9/12. Antonette bor fremdeles sammen med sønnen og hans familie, men Thomas A. er ikke lenger oppført sammen med familien.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei ElseTusen takk for god hjelp!Jeg har nettopp kommet over at familien Melin slo seg ned i Kidder County. Nå blir det kanskje lettere å finne mer ut om familien etter hvert.Hvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.