Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Dahler

[#41041] Hva skjedde med Mathea ?

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Mathea Johansen f. i Våler, Østfold 30.08.1879, emigrerte til USA 21.10.1910. Hun ankom Ellis Island 01.11.1910. I manifestet har hun oppgitt at hun skulle til 'cousin' Gunhild Andersen i Chicago som bodde på 3533 Lyndal Ave. På Passenger Record for Ellis Island er navnet skrevet Mathia Yohansen og alderen er 21 år.Mathea var datter til min oldemor, Anne Kirstine Hansdatter, og farens navn var Hans Marthin Johannessen.Mathea søkte antakelig amerikansk statsborgerskap for i manifestet er det notert i kolonne 6 følgende siffer.: 11-167400-2/17/37-505. Dette har jeg fått forklart betyr at hun var bosatt i Cook County i Illinois og at hun skal ha fått statsborgerskapet verifisert 17.02.1937.Jeg har dessuten et bilde av henne. Det er fotograf P.Holgerson, 1654 N. California Ave som har tatt bildet. På bildet er hun 30-35 år gammel.Er det noen som kan hjelpe med å finne ut hva som ble skjebnen til Mathea etter 1910?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.