Gå til innhold
Arkivverket

[#41053] Thommesen familie til Amerika – etterkommere?


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å spore opp etterkommere etter disse. Familien er her i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=7133#nedre>LenkeHar funnet disse utvandringene på digitalarkivet fra Oslo: Astrid Thommesen f.01.12.1886, reiser 31.08.1906 til New York.Kristine Thommesen f.05.09.1890, reiser 11.04.1908 til New York.Anna Sofie Amalie Thommesen Groos f 05.01.1884 reiser 22.05.1915 til New York til sin mann.Signe Thommesen f.06.03.1893 reiser 06.12.1915 til New York.Ruth Thommesen f.06.07.1895 reiser 28.02.1916 til New York. Har ved utmerket hjelp funnet disse familiemedlemmene i Census 1920: Mariane Thommesen f.03.05.1855 reiser 25.06.1915 til New York.Karl(Charles) Thommesen f. 1897 reiser 1914 til New York.Johanna Amanda Thommesen(gift Vogel) reiser 25.08.1919 fra København til Amerika, se annet tema:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Tommy.Astrid Thommesen finner du som Astride Thomsen på Ellis Island. Det står at hun har vært i USA fra 1904-1906. Jeg har lett litt på Thommesen familien før, da mim manns halvbror har en slekting som jeg har funnit bor hos Cleon og Astrid Gulbrandsson i Chicago. Etter hva jeg har funnit er denne Astrid Gulbrandson, Astrid Thommesen. dpm gifte seg ikke før ca 1924 og jeg har ikke funnet noen etterkommere til dem.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal Census RecordName: Anna Gross [Anna Groos] Age: 36 years Estimated birth year: abt 1884 Birthplace: Norway Race: White Home in 1920: Manhattan Assembly District 22, New York, New York Sex: Female Marital status: Married Relation to Head of House: Wife Year of immigration: 1900 Able to read: Yes Able to Write: Yes Mother's Birth Place: Norway Father's Birth Place: NorwayFinner denne Anna Groos som er gift med Thomas Groos (26 år, født i Norge, immigrerte 1900) , men immigrasjonsår for henne stemmer ikke (men det er ofte feil på det). Ingen barn. Hun er husmor og han er snekker (carpenter).- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Takk til Ann Kristin og Hanne Line for hjelp med å finne etterkommere etter denne slekta.Ann Kristin- er du sikker på at denne Astrid Gulbrandsson er samme som Astrid Thommesen? Jeg så på Ellis Island at søster Johanna Amanda Thommesen reiste til svoger Harry/Henry Fischer. Fant en Astrid Fischer som passet på death index: LenkeMvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Tommy.Mulig at jeg har fel på Astrid Thommesem. skal se hva jeg kan finne på ancestry i dag.Detta er Astrid Fischer 1920 census:Name: Astrid Fischer Home in 1920: Brooklyn Assembly District 9, Kings, New York Age: 33 years Estimated birth year: abt 1887 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Spouse's name: Henry Father's Birth Place: Norway Mother's name: Julia Mother's Birth Place: Norway Marital status: Married Race: White Sex: Female Year of immigration: 1905 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 247 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Henry Fischer 34 Astrid Fischer 33 Arthur Wiewssner 9 Howard Wiewssner 8 Henry Fischer 4 6/12 Muriel Fischer 1 0/12 Julia Fischer 64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk Ann Kristin! Ser ut som det er riktig person! Er det mulig å søke opp alle på Brooklyn Assembly District 9 for å se om de andre bor der? Charles, Mariane og Johanna Amanda bodde jo også der.Jeg finner videre en interessant Signe på death index, Lenke Kan dette være riktig Signe ?Mvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Mulig kandidat for Signe:1930 United States Federal Census Record Name: Signe Smedstad Home in 1930: Brooklyn, Kings, New York Age: 37 Estimated birth year: abt 1893 Birthplace: Norway Relation to head-of-house: Head Race: WhiteHousehold Members: Signe Smedstad 37 Evelyn Smedstad 11 Morrie Smedstad 7 Denne Signe er enke og ble gift da hun var 26 år. Immigrerte i 1915. Datteren Evelyn er 11 år og født i Norge (?). Datteren på 7 år (tror ikke de har tolket navnet korrekt) er født i New York.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk Hanne-Line! For å bekrefte om dette er riktig Signe, så finner jeg Evelyn Smedstad på SSDI: [url="http://www.familysearch.org/Eng/search/SSDI/individual_record.asp?recid=501500013&lds=3&region=-1&regionfriendly=&frompage=99>LenkeHer skal det vel være mulig å finne morens navn MAIDEN NAME på ancestry.com ?? Leste dette på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Den Evelyn Smedstad du har funnet i SSDI er født i 1908. Den jeg viste til må være født rundt 1919 (jf 11 år i 1930).Har bare funnet maiden name i enkelte fødselsregistre på ancestry.Tror ikke jeg kan hjelpe deg mer med Signe. Du bør prøve å finne giftemålet.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.