Gå til innhold
Arkivverket

[#41058] Torkild Niels. og Gunild Gulbransdtr. g. 1822 Lunden - bosatt Almeeie, Norderhov


Gjest Cathrine Just
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Just

Jeg søker opplysninger om Torkild Niels. og Gunild Gulbransdtr. viet 19.5.1822 Lunden - bosatt Alme-eie i Norderhov/Ringerike fra ca. 1825. De fikk barna Gulbrand (1822 Lunden), Christian (1825 Norderhov) og Martha Karine (1827 Norderhov). Ved de siste barnas fødsler var de bosatt på Alme-eie. Familien flyttet til Enebakk i 1844, hvor de bodde på Næsseter under Børte. De to yngste barna ble konfirmert der i 1849.Martha Karine er min manns tippoldemor, og jeg håper noen i Ringerike kunne tenke seg å gjøre oppslag i kirkebøkene og i bygdeboken for meg. Jeg har ikke klart å finne Torkild Nielsen eller Gunild Gulbransdatters dåp, og håper på oppslag av dette, samt deres vielse i 1822. Torkild Nielsen skal være født 1800 og Gunild Gulbrandsdtr. i 1778. I 1865 bor de sammen med sin sønn på Næsseter i Enebakk: LenkePå forhånd takk for hjelpen!Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Vielsen fra FS: IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0TORKILD NIELSEN Male Marriages: Spouse: GUNNILD GULBRANDSDR Marriage: 19 MAY 1822 Lunder, Buskerud, Norway Husband Age at Marriage: 23 Wife Age at Marriage: 31Messages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.2 aktuelle Torkild: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=f10632&gardpostnr=130&personpostnr=1609&merk=1609#ovre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Hei! Takk for svar! Vielsen fra Family search har jeg sett. Men det jeg trenger er oppslag i kirkeboka for å få navn på deres fedre osv. I tillegg til oppslag i bygdeboka vedr. familien. Men jeg takker for hjelpen uansett!Mvh Cathrine Just

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lill Thrane

Hei, Jeg har sett etter i kirkeboken for Norderhov under viede i 1822. Der står som følger : Hs. Thorkild Nilsen Flaskerud eiet 23 år og Hmd. Gunnild Gulbrandsdatter Flaskerud eiet, 33 år. Blir, som du allerede vet, gift den 19. mai 1822, ikke i Lunder kirke, men i Wiger [nåtidens Viker] kirke. Forlovere er Gulbrand Busterud og Erik Flaskerud. Sitter med kirkebøker for norderhov tilbake til 1775, har også diverse annen slektsinformasjon. Du kan skrive direkte til meg på roa-g2@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Hei Anne Lill! Tusen takk for informasjonen! Da skal jeg kontakte deg privat, og har notert meg det du hadde om vielsen fra 1822!Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.