Gå til innhold
Arkivverket

[#41062] Karl Edvin Andersen f. 1880 i Kristiania til Rjukan?


Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Hei.Karl Edvin Andersen er f. 04/07 1880 i Kristiania. Han skal ha flyttet til Rjukan og stiftet familie der. Er det noen som har noe kjennskap til denne familien?Mvh Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Waskaas

Hei Unn. Jeg var på Rjukan Kirkegård i dag, og der fant jeg på urnelunden Karl E. Andersen, f. 04.07.1880, død 09.11.1967. På samme støtta sto også Arne M. Andersen, f. 20.12.1919, død 31.05.1984.Jeg har ikke mer å komme med akkurat, men kikk litt på de Skannede kirkebøkene for Rjukan. Jeg kan kanskje få undersøkt litt mer, men akkurat nå skal jeg ha noen ferie dager. Ta gjerne kontakt hvis du ønsker mer hjelp siden.Hilsen Berit Waskaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Berit.Da hjalp du meg å få bekreftet det min mormor mente, nemlig at Karl Edvin hadde dratt til Rjukan. Tusen takk, dette gjør at jeg kan leite mer i dette området.mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Unn Helgesen

Ved hjelp av fødselsregisteret i Rjukan har jeg fått stadfestet at familien var i Rjukan i alle fall fra 1916 da tre av barna er født der fra 1916 - 1921. Finnes det noe sted det er mulig å finne ut om når de ankom? mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gro-Monica Roos

Hei UnnEnedlig har jeg funnet noen som også leter etter denne slekten. Karl Edvin Andersen er min Tippoldefar. Hans datter Hildur Sofie er min Oldemor. Jeg har flere opplysninger som jeg skal få lagt inn til deg senere idag når jeg er ferdig på jobb. Fikk massse nyttige opplsyninger her selv. Arne M Andersen (nevnt lenger opp) er Barn av Kalr Edvin Andersen.Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Mht. ankomsttid, så viser jeg tilMonicas tråd om barna til Karl Edvin, som viser at en sønn, Einar Viktor fødes i Rjukan i 1910. Det betyr at de har flyttet dit engang mellom 11.07.1909, da Datteren Hildu døpes i Vennesla og 28.08.1910, når Einar døpes i Rjukan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei MonicaDette var artig!! Karl Edvin er bror til min oldemor Dagmar Antonie f. 1885 som bosatte seg her i Larvik. Her har jeg oversikt over etterkommere, vi er ikke så mange. Har også en god del på andre søsken, men Hildur som dere har født i Vennesla hadde jeg ikke. Foreldre og besteforeldre har jeg ogå noe på. Du kan benytte mail amalie194@hotmail.com for kontakt. Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.