Gå til innhold
Arkivverket

[#41072] Mor til Thorvald Overn.


Gjest Johanne Eldegard
 Del

Recommended Posts

Gjest Johanne Eldegard

Min Bestefar,Anders Trulssen Overn,f.1845 hadde ein sønn før han gifta seg med min bestemor,som var Anna Kristine N. Rise.og var fra Hareid.Sunnm f.1865 Sønnen hette Thorvald og var F.30 mai 18noen og 70 Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe å finne hvem var Thorvalds mor?.Thorvald var min mors halvbror. mvh Johanne Eldegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Ikke er det folketelling for Buskerud i 1875, og ingen kirkebøker er skannet som passer for perioden han er født og konfirmert. Jeg sjekket konfirmasjoner fra 1890 - 92, men ingen Thorvald. Jeg klarer heller ikke å finne han i 1900-tellingen. :o(Kanskje du skal lage et nytt innlegg hvor du i overskriften ber om hjelp til oppslag i kirkebok?Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har skjekket Modums Historie V. Det står ikke noe om hvem som er mor til Thorvald. Anders Trulssen Overn står omtalt på side 49 i denne boka. Den nærmeste kirken er V.Spone, men kirkebøkene her går ikke så langt tilbake, slik at det er kirkebøkene for Modum / Heggen som må skjekkes.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johanne Eldegard

Takk for inter.alle tre,Lars Ove,Reidun og Alf. Har nå rett dato og årstall på Thorvald Overn.han var f.30 juni 1874 Jeg vet alt om vår familie på Overn,men vet ikke noe om hvem Thorvalds mor var,og om mora sin etterslekt ellers. Hvordan finner jeg kikebok for Modum/Heggen. mvh J.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Kirkeboken befinner seg i Statsarkivet i Kongsberg.Det vil være mulig å legge ut en forespørsel på Digitalarkivet's Brukerforum. Det er trolig noen som har en avskrift tilgjenglig.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.