Gå til innhold
Arkivverket

[#41078] Familien til Martin Svendsby f 1865 i Asker


Gjest Magne Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Thorsen

Viser til 41046. Ifg FT 1900 befinner Martin Svendsby seg da i Kragerø registrert som skomakermestersvend hos August Høglund, privat hotelvert. Her blir fødested oppgitt til Asker - ikke Modum som tidligere antatt. Men han hadde nær forbindelse med Modum og familietilknytning dit. Han oppholdt seg også der til kort tid før han døde i Rødenes. Takknemlig om noen har opplysninger om familien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingen Martin er født i Asker og Bærum med den datoen du har oppgitt. Se kirkebøkene i DA.Men det finnes en med riktig dato, men feil år Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Takk for tipset. Lenkene er gode hjelpemidler. Hanna Krog(med eller uten h) er grei. Korrekt navn på yngste sønn er Monrad og han er min svigerfar. Martin er fortsatt 'problematisk'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS og veldig usikkert: Martin Olsen Svendsby f.1865, far Ole Andersen, ble gift 27/10 1889 i Oslo med Hanna Kristiansdt. Krog, far Kristian Hansen Krog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg undres litt over denne Martin i Asker. Han er ikke der i 1900, og det kan vel godt tenkes at han oppga at han ble født i Asker Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen Magne!Familien ovenfor er nok et bomskudd. Elise (som enke) med barn finnes også i 1875 tellingen for Oslo, men ingen Martin.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Hei Odd. Som du ser av svar på innlegget nr 41046 foran, har jeg fått hjelp til langt på vei å løse 'gåten' med opphavet til Martin. Takk også til Berit Knutsen som fant giftermålet. Det gav nøkkelen til faren, Ole Andersen og gir forklaring til at de tre eldste barna var født i Kristiania. Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.