Gå til innhold
Arkivverket

[#41081] Karl (Carl) Johan Andersen f. 21/11 1858 i Ullensaker - foreldre og ev. søsken.


Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Karl Johans foreldre er Anders Olsen og Sofie Olsdatter i følge kirkebok ved Karl Johans dåp 25/12 1858, og ved vaksinasjon. Jeg kan ikke finne noen flere opplysninger enn navn. Det er mulig foreldrene er født i Sverige. Jeg finner ikke Karl Johan ved folketellingen for 1865 i Ullensaker/Akershus. I 1900 er han imidlertid bosatt i Kristiania med egen familie.Mvh Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

De fikk også sønnen Ole Jacob i Ullensaker:OLE JACOB ANDERSEN Male Event(s):Birth: 23 FEB 1861 Christening: 19 MAY 1861 ullensaker, Akershus, Norway Parents: Father: ANDERS OLSEN Family Mother: SOPHIE OLSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei, og tusen takk til dere begge!! Da har jeg jo også en pekepinn på når foreldrene var født og kan lete videre.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

De å starte etterlysninger i sverige basert på 'fødested Sverige' er vel litt vel overdrevet.Hva med å sjekke om foreldrene ble gift f.eks. i Ullensaker???Og det gjorde de nemlig.Regner med at dette er foreldrene:Ullensaker MINI I 15A 1851-1862 Kort 10/11 s272 ekteskap nr. 39 i Ullensaker Kirke17. oktober 1858 Ungkar og Tjener Anders Olsen Lundberg og pigen Sophie Olsdatter Løkenhan f. paa Norra Enterud/Emterud i Edda Sogn og ?? Lundberg.. (vondt å lese) hun født i Huggenes forsamling i sverige.Han er 23 år, hun 24 3/4 årANders far er Arbeidsmann Ole Johnsss. Enterud i Edda Sogn i Sverige, hennes far er Ole Eriks. (?) Embom i Sverige Forlovere er Hans Simonsen, og Even Erikssen Løken Lysninger ble tatt ut 12, |2 og 15 søndag etter Trinit (trefoldighet).De ble vaksinert hhv. 10.8.1831 og 20.7.1858.Skriften er pen og lekker, men flyter litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

og dette er dåpen til denne Anders. Jeg har sjekket, og dette er de som flytter fra Hulteberg til Emterud www.genline.se kan du kjøpe times/dagers abonnement for å sjekke dette selv.

bilete1061.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Laila.Tusen takk for kjempemasse og god hjelp! Dette var langt over forventning!! Er klar over at etterlysningen i utgangspunktet var åpen, men uten ca fødselsår på foreldrene følte jeg det ganske låst. Nå har jeg masse å jobbe videre med.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Olsson, Anders Inhyseson (ogift man)f. 15/5 1835 i Eda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad från Emterud Norra, Eda, Värmlands län (Värmland) till Ullensaker, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 88Emibas emigrationsakt: Eda S 006Onormerade namnformer:Destinationsland: NorgeOlsdotter, Sofia Piga (ogift kvinna)f. 9/10 1833 i Huggenäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 18/10 1854 från Bäck, By, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 181Emibas emigrationsakt: By S 1854 001Er sikkert disse i Emibas det da!!Fra Emibas Populær:Namn: SOFIA OLSDOTTER Kön: K Född: 1833-10-09 Församling: HUGGENÄS Län: S Yrke/Titel: PIGA Civilstånd: OG Hemförsaml: BY Län: S Bosatt: BÄCK Utvandrdag: 1854-10-18 Ålder: 21 Ensam/Familj: ENSAM Destland: NORGE Landskod: NO Sida i husförhörslängd: 181 Huvudakt: Aktnr: 001 Löpnummer: 63 Källhänvisn: BY HFL 1851-1855Namn: ANDERS OLSSON Kön: M Född: 1835-05-15 Församling: EDA Län: S Yrke/Titel: INHYSESSON Civilstånd: OG Hemförsaml: EDA Län: S Bosatt: EMTERUD NORRA Utvandrdag: 0000-00-00 Ålder: Ensam/Familj: ENSAM Destland: NORGE Landskod: NO Destort: ULLENSAKER Sida i husförhörslängd: 88 Huvudakt: Aktnr: 006 Löpnummer: 0 Källhänvisn: EDA HFL 1856-1861 D-ort/Regio n Ullensaker Prästgäld Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Lillian.Flott med flere innspill om Karl Johans foreldre. Begynner å få mye nå. Har også fått mer hjelp til oppslag i Genline direkte pr mail. Jeg kan bare takke for all hjelp.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.