Gå til innhold
Arkivverket

[#41099] Jeg leter etter M J Gudmundsson fra Dalarna i Sverige


Gjest Ellen Sogge Røtnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Sogge Røtnes

Han er født 25.07.1859 (i Dalarna?).Svensk statsborger. Finner han i Digitalarkivet i 1900 i Oslo hvor han bor i Sandakerveien 26, har søkt i SVÄR og svenske slektssider uten å finne ham. Vet kun forbokstavene i fornavnet hans. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Her er han vel:Gudmundsson, Moses Jonas Skräddare (gift man)f. 25/7 1859 i Malung, Kopparbergs län (Dalarna)Utvandrad 16/11 1889 från Likenäs, Dalby, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 202Emibas emigrationsakt: Dalby S 1889 070Onormerade namnformer:Destinationsort: Oslo Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

og her er hans fruKarlsdotter, Maren Lorentse Hustru (gift kvinna)f. 29/11 1865 i Röken, NorgeUtvandrad 16/11 1889 från Likenäs, Dalby, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 202Emibas emigrationsakt: Dalby S 1889 071Onormerade namnformer:Destinationsort: Oslo Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

I den husforhøet som det henvises til, står det i tillegg:Lysning til äkt. den 22/7-1888 (evt 22/9), så noe som jeg er noe usikker på, men så står det christiania. Mulig det er i christiania de giftet seg ? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Så funket ikke lenken. Det gjør ikke noe, for den var nok gal. Her kommer fødsel dåp fra familysearch, og da har du jo foreldrene. Fs bør riktignok sjekkes opp men fødselsdato stemmer både med emibas og husforhør. Maren Lorentse Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 29 Nov 1865 Place: Christening: 26 Dec 1865 Place: Royken, Buskerud, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Carl ANDREASSEN Mother: Elisabet JAHNSDR--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: C424624 Source Dates: 1856 - 1879 Film or Fiche Number: 1282537 Collection Details: Royken; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Forresten, så var det å skrive først og tenke etterpå da, ikke alltid så vellykket det. De var jo gifte når de reiste til Norge, så da er jo vielsen å finne i Sverige skulle jeg mene, og ikke i kristiania. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Sogge Røtnes

Tusen takk til Anne Lene! Jeg har ikke holdt på så lenge med slektsforskning, men har virkelig lest og lett mye! Imponert at du kunne finne ham så fort! Går det an å spørre om hvordan du fant ham? Takk for at du tok deg tid til å finne Maren og foreldre, har funnet dem via digitalarkivet. Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Du har i allefall begitt deg ut på en spennende og interessant hobby. Det kan vi vel enes om alle mann ?Infoen om dine fant jeg på Emibas, som inneholder opplysninger om de som emigrerte fra Sverige. Dette er en cd som er å få kjøpt. [url="http://www.genealogi.se/emigrant/emibas/>http://www.genealogi.se/emigrant/emibas/Svenske husforhør og kirkebøker er scannet og tilgjengelig på nett, men det krever et abbonnement, du kan lese om det her: http://genline.se/Mye kan du også finne i mormonernes database Familysearch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.