Gå til innhold
Arkivverket

[#41119] Kommer du ikke videre?En nøtt? Kom med innspill så skal vi prøve å hjelpe!


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom du sitter fast og ikke kommer videre-nybegynner eller erfaren så kan vi prøve å hjelpe deg med å komme videre.det som er viktig er at du gir så utfylllende opplysninger som mulig om personen(e) det gjelder.Vi erher for å hjelpe hverandre! Med sommerhilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(5) ja, jeg bør vel inngå en kontrakt med deg (JFJ) vedr 'nøttene' mine, spørsmålet er hvor mange timer du vil måtte bruke for å finne 'forfedrene', og om reiseutgifter mv til Arkiver i Oslo og København er inkludert i prisen.Jeg fikk forøvrig et tilbud fra en annen 'slektsforsker' her en dag. Han er ikke debattant her på forumet, men er tigjengelig på DIS. Han skulle ha noen tusen ja, for å finne forfedrene i en av slektsgrenene mine. Så hvis du også skal ha det, JFJ, så fortsetter jeg å søke selv,forøvrig kan man skrive JFJs navn i søkefeltet og se hva JFJ beskjeftiger seg med,Lystelige Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei igjen.Jeg må si meg enig med Arnfrid, hvis du er ute etter å tjene på hjelpen fyysjom. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

I rettferdighetens navn så står det ingenting i innlegg (1) om salg av tjenester, men uansett så stusset jeg over nødvendigheten av et slikt innlegg. Da jeg kom inn på Debattforum første gang så tok det meg ikke mange sekunder å forstå at dette nettopp er et forum hvor en hjelper hverandre.mvhReidun Søbstad fra rulleski-byen Sandnes :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hvis det er så at starteren av debatt 41119 Jan F Johansen, tar betalt for oppdrag, bør Yngve Nedrebø eller event Oldervoll ta denne debatt hurtigst mulig vekk før den gjør for mye skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hvor dom man er.Her sitter vi å prøver hjelpe folk helt gratis. Med den timebetalinga hadde jeg vært rik nå.....sukk. ))oo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Nina; hva slags timesbetaling?Jeg synes vi skal være forsiktige med å forhåndsdømme. Skal vi la Jan Frode slippe til?Om han har redelige hensikter er det enkelte som må krype til korset. Er det tjenester mot betaling det dreier seg om rettferdiggjør det likevel ikke den agressive tonen enkelte har brukt. For som Reidun riktig påpeker:Innlegg (1) er det vi må forholde oss til inntil videre.Først i det øyeblikk andre oppløysninger foreligger kan vi eventuellt kritisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er enig med Tor (og Reidun) at det er innlegg (1) Man skal forholde seg til.For eventuelt interesserte oppfordrer jeg disse til å følge oppfordringen til Arnfrid i (5), søk på 'Jan Frode Johansen' og se om du vil du virkelig vil ha 'hjelp'.Forøvrig pussig at det i innlegg refereres til 'vi'. For å omformulere Håvards spøsrmål, hvem er de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg svarer sent da jeg ikke har fått en eneste mail på min maskin om at det er kommet svar på mitt innlegg.Hva kan det komme av tro? La det være helt klart for alle som leser dette tema: Dette er hjelp på brukerforum! Hva jeg beskjeftiger meg med privat har ingen andre enn MEG noe med.Jeg tar oppdrag for folk ja, men jeg hjelper folk gratis her på brukerforum.Jeg representerer meg selv , og utrykket 'VI' var ment som en oppfordring til andre som leste tema om å være med å 'knekke nøtter!Det er alltid noen som nesten ALLTID skal stille spørsmål ved mine hensikter.Slutt med det. Vi er her for å hjelpe hverandre.Hold dere til sak.Følg debatten en tid før dere dømmer. Jan Frode Johansen Slektsforsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg vil jo i det lengste tro at Jan Frode har et genuint ønske om å hjelpe, men heller ikke jeg forstår hensikten med temaformuleringen, siden det jo nettopp er slike 'nøtter' alle etterlysningene her dreier seg om. Dessuten er det litt pussig at han, når han på denne måten stiller seg så laglig til for hogg, ikke følger opp. Flere har jo besvart oppfordringen hans og bedt om hjelp, og med det tempoet temaene her i forumet raser nedover lista, burde han i det minste ha gjort oppmerksom på at han har registrert spørsmålene før hele tematikken havner på side 2.Ang. flertallspronomenet 'vi': Dersom 'de andre' ikke er 'vi andre' likner det vel til forveksling et kongelig (eller keiserlig) vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Nåja; hva er så galt med å komme med en påminnelse - selv om den er 'unødvendig'?Jan Frode opplyser jo også at han ikke har fått e-postvarsel; det fungerer heller ikke hos meg. Uansett; ingen av oss er 'her' alltid....Nå som vi både har innlegg nr. 1 og Jan Frodes presisering synes jeg enkelte skal vurdere å be om unnskyldning.Noen av oss er kanskje 'litt omstridte'; men det betyr ikke at en skal stå for hogg i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Også jeg må si beklager; til deg Oddbjørn! Vi to satt også ved tastaturet på samme tid. Jeg ser nå at min 'kritikk' til deg var unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Knut Fasting , innlegg (3): Jeg har prøvd å se litt på saken uten resultat ennå.Beklager. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Jeg synes vi skal slutte å krangle, jeg; og slutte å skrive dumme ting om de av oss som vi ikke liker. La oss heller konsentrere oss om å hjelpe hverandre - som var oppfordringen i innlegg 1.Det er jo egentlig litt komisk også, her sitter vi og leter opp gamle døde slektninger - midt på sommeren - fint og varmt i været - og lørdagskveld!Vi er kanskje litt sære av oss noen og enhver :o)Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica B. Lystad

Har en nøtt jeg gjerne tar imot hjelp for å få løst. Står om den i innlegg 40406. Vanskelig tilfelle der jeg har minimalt med informasjon om personen jeg søker.Sannsynligvis er han vel død som ung eller emigrert, men jeg har ikke mulighet til å sjekke dette i kirkebøker for Naustdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Arnfrid.Ved et kjapt tastetrykk på familysearch er det flere Ane Heinesdatter født i Kvinherad.Jeg ser av debatten at du allerede har fått mye hjelp vedr. denne saken.Beklager,men jeg har ikke anledn. til å gå i dybden i denne saken. God Natt! mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Helt OK Jan Frode, ja jeg har fått mye hjelp, men dessverre har vi ikke funnet Heine på Leites foreldre, God natt til deg også etter en varm og 'fuktig' (havskodde) kveld på byn.Mvh 'Svette-Arnfrid'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Legg inn et nytt innlegg på temaet du opprettet vedr,saken om Ane Heinesdatter , Arnfrid! Dersom folk som trenger hjelp allerede har et tema opprettet,så legg bare inn en lenke her slik at ikke denne tråden bare blir et 'sammensurium'. Sommerhilsen fra Jan Frode Joihansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.