Gå til innhold
Arkivverket

[#41128] Ernst A. Karlson / Carlson - Sverige - bl.a. Oppdal - Sverige


Gjest Steffen Fridtjofsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steffen Fridtjofsen

Søker etter Ernst August Karlson fra sverige. Han var på oppdal og fikk en sønn i 1919. Har funnet opplysninger om en med samme navn som døde i Östersund rundt 1950 - 1952. Måten etternavnet er skrevet på er fra Kirkeboka hvor hans sønn ble døpt (oppdal). En mulighet er at hans mellomnavn var Alfred, siden hans sønn på oppdal fikk det mellomnavnet, uten at det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Steffen, jeg har funnet en mulig kandidat til deg.Karlsson, Ernst August Spikklippare (gift man)f. 6/9 1875 i Gladhammar, Kalmar län (Småland)Utvandrad 28/6 1902 från Spångsholm, Veta, Östergötlands län (Östergötland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 175Emibas emigrationsakt: Veta E 1902 003Kanskje du har noe mer info å sjekke om dette er rett mann med ? Hva slags info har du om han som døde i ôstersund ? Jeg vet jo ikke om det er den du søkerm men en mulighet er det jo. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steffen Fridtjofsen

Det er like sannsynlig at dette er rett mann som den jeg har funnet som døde i östersund. Har noen som skal til sverige i august for å sjekke begge to.Takk for hjelpa Anne LeneDamen han fikk barn med i Oppdal i 1919 var da 34 år, og eneste skrevne bevis på at han har vært på oppdal (som vi har funnet) er dåpsprotokollen hvor det står navn og at han var fra sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Karlsson, Ernst AugustÅlderd hmt, BispgårdenDöd 4/10 1954.Kyrkobokförd i Fors, Fors kn (Jämtlands län, Jämtland).Född 16/9 1880 i Yxnerum (Östergötlands län, Östergötland).Gift man (7/4 1928). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Fors, Ragunda kn (Jämtlands län, Jämtland)Födelseförsamling i källan: Yxnerum (Östergötlands län)Källor: DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen. Ja det finnes jo flere kandidater,selvfølgelig. På Emibas var Ernst August Karlsson født i 1875 den eneste jeg fant som var reg reist til Norge. Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.