Gå til innhold
Arkivverket

[#41144] Kaspar Fridtjofsen, f. 1898 Helgeland, Lokfører på Svalbard, død på Ranheim 1966


Gjest Steffen Fridtjofsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steffen Fridtjofsen

Kaspar Fridtjofsen f. 1898 Helgeland Jobbet som lokfører på Svalbard før han kom til Ranheim, Strinda. Fikk flere barn der, men ingen vet noe mer om opphavet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steffen Fridtjofsen

Hei Hanne, og takk for hjelpa med Ernst Karlsson! Men denne lenka til 1900-tellinga for Alstahaug skjønner jeg ikke... Finner ingen der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steffen Fridtjofsen

Tusen takk for hjelpa! Det nok han der ja, bare synd at det sto slik... Finner ikke noen rundt som kan være foreldrene... 'fl' betydde vel noe slikt som 'losjerende tilhørende familien'? Hvis dette stemmer er det vel en mulighet at de han bor hos (i en alder av to år) er onkel, gml-onkel e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Knut Kambuås

Sent men godt? Lette litt i kirkebøkene under Alstahaug og fant Kaspar Jeremias f: 12/9. Døpt 23/10 sønn av ugift fisker Fridthjof Angell johansen og pige Pauline marie Olea Kristiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Hvis du tar kontakt med meg skal du få det som jeg har på Fritjovs, mor Johanna Fredrikke Petersdatter sin slekt bakover.sol.sund@alstahaug.online.noHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.