Gå til innhold
Arkivverket

[#41148] Bernhardus Olsen f. 1829 Myklebostad i Steigen - død 1910 Steinsland, Steigen


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Bernhardus Olsen er født 21.6.1829 på Myklebostad i Steigen. Foreldre Ole Jensen og Hanne Karine Pedersdatter. Begge foreldrene skal være født ca 1794, men jeg er usikker på forfedrene deres.Lenge har jeg trodd at Ole Jensen var sønn av Jens Iversen Fjerløv på Vik i Steigen, men selv om han døpte et barn Ole i 1794 finner jeg ingen ved det navn på Vik i 1801. Kan Ole Jensen være født i 1792 i Steigen og sønn av Jens Olsen og Anne Olsdatter på Rotnæs Sør i Steigen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=68&filnamn=f11848&gardpostnr=25&personpostnr=704&merk=704#ovre>LenkeEn Karine Pedersdatter finnes som enke 64 år gammel i 1865 tellingen for Steigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei OddJeg fant dette på FS/IGI. Kan dette være riktige paret? I så fall er Karen født etter FT 1801.Ole JENSENAge At Marriage: 34 Birth: 1791 Marriage: Spouse: Karen PEDERSDR Age At Marriage: 23 Marriage: 14 Sep 1825 Place: Steigen, Nordland, Norway Source Information: Batch Number: M427603 Source Dates: 1821 - 1835 Film or Fiche Number: 125235 Collection Details: Steigen; Den Norske Kirke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er dåpen til Bernardus, men det er litt vanskelig å lese morens navn. Jeg leser det som Karen, men det kan jo være feil: Lenke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Lars Ove og takk for hjelp. Mor til Bernhardus heter Karine Pedersdatter og er født på Myklebostad i Steigen i 1801 - foreldre Peder Isachsen og Anna Nilsdatter som giftet seg 30.7.1797 i Steigen. (riktig gård i innlegg 4).Ole Jensen født 1791-92 må mest trolig være sønn av Jens Olsen og Anne Olsdatter på Rotnæs Sør i Steigen - døpt 9.4.1792 i Steigen.Kan noen bekrefte eller avkrefte det siste?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Her er et skifte som muligens kan hjelpe deg:Skifte etter Anne Olsdatter, Rotnæs i Engeløy, åpnet: 13.03.1812 – Ektefelle: Jens Olsen, Rotnæs i Engeløy – Ole Jensen, sønn av avdøde, Rotnæs i Engeløy – Bernhardus Jensen, sønn av avdøde, 14 år, Rotnæs i Engeløy – Jens Jensen, 5 år, sønn av avdøde, Rotnæs i Engeløy – Anne Jensdatter, 22 år, datter av avdøde, Rotnæs i EngeløyMvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei Odd Brede Ifg Skifte Cd-en for Salten og boken ”Slekter og gårder i Steigen” var Ole Jensen sin kone Karen Pedersdtr. datter av Peder Isaksen fra Myklebostad og Anne Nilsdtr. fra Holkestad i Steigen. Foreldrene til Ole Jensen var ikke fra Røtnes, men derimot fra Vik i Steigen. De het Jens Iversen og Marie Iversdtr.Ta kontakt så skal jeg prøve å hjelpe deg videre med Bernhandus Olsen sine forfedre i Steigen Min e-post er hilljen@online.no Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Steinar Olsen

heifor å være helt nøyaktig het hanJens Iversen Fierslev g. m. Marie IversdtrFierslevslekten finner du på Vik i Steigen (Engeløy) og på Sortland og i Ålborg i Danmark. Han som tydet skiftene i Salten er en etterkommer av denne slekten.Har mer, du finner sikkert min Email adresse på forumetSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.