Gå til innhold
Arkivverket

[#41157] Ingeborg Anna Andersdatter f. ca. 1801, Dverberg/Øksnes


Gjest Pål Gjerde
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Gjerde

Ingeborg Anna Andersdatter blei gift med Anders Påsche Hansen fra Langenesværet, Øksnes i 1827 i Bjørnskinn kirke, Dverberg. De bodde på Klo og Langenesværet i Øksnes.Er det noen som kjenner opphavet til Ingeborg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Fæster

Hei ! Jeg har ikke kjennskap til Ingeborg Anna, men har du undersøkt i bygdebøkene for Øksnes ? Forfatteren J Borgos bruker å svare men har kansje ferie nå. Eller er det andre som kan slå opp i bygdebøkene for deg ? Mvh. Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Gjerde

Hei ! Takk for svarene ! Opplysningene jeg har er fra bygdebøkene for Øksnes (se Langenesvær og Klo), men opphavet til Ingeborg Anna er ikke nevnt der.Når det gjelder linken til IGI kan den jo passe, men jeg finner ikke igjen Anders Madsen (faren) i Folketellingen 1801 for Øksnes. Det er en Anders Madsen 23 år på Stamnes i Hadsel (Eneste Anders Madsen i Nordland i 1801). Noen som har tilgang til bygdebøkene der ?Jeg har også lurt litt på hvorfor Anders Hansen har mellomnavnet Påsche (også skrevet Paaske), noen som har noen innspill ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.