Gå til innhold
Arkivverket

[#41172] Family search


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Har litt problemer når jeg søker på et bestemt navn på FS. Jeg skriver inn 'Ingeborg Andersdtr' f.1801 og søker og får da opp 25 forslag på International Genealogical Index/Norway. Når jeg søker på de over 25 får jeg hver gang denne beskjeden.( Se bilde nedenfor) Bortsett fra i dette spesielle tilfelle, virker FS som det skal. Er det noen som kan teste ut dette med samme navn og årstall? Hvis jeg skriver 1800 eller 1802 fungerer det også helt normal. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete1089. 1801.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei!Prøvde det og fikk beskjed om at siden ikke kunne vises... Om jeg gikk inn på hver enkelt av de 25 første så fikk jeg opp opplysningene... Dessverre ikke for de 4 siste...Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Dette forsøkte jeg første gang i går ettermiddag og har fått samme beskjeden etter et utall forsøk helt til nå. Det er litt merkelig at det kun skulle være for mange på en gang på dette navnet og dette årstallet. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var i forbindelse med dette innlegget. Se Lenke Skulle prøve om jeg kunne finne noe ut, men det gikk ikke så bra. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore H Vigerust

Familysearch kommer til å omstrukturere hele internettsiden, og bygge den opp fra bunnen av på en ny måte. Det betyr at de har tatt fullstendig innover seg den kritikken som har blitt fremført i løpet av de siste årene, bl a her i Brukerforumet. Tjenesten vil i det kommende skille tydeligere mellom opplysninger tatt fra kilder og opplysninger innsendt fra bidragsytere. Altså et tydeligere skille mellom originaltekst og slektsforskeres bearbeidelser/utredninger. Jeg ser frem til utviklingen de kommende årene, og er nå blitt overbevist om at religionssamfunnet bak FS tar sikte på å videreutvikle verdens beste webtjeneste rettet mot slektsforskere. (Jeg er ikke medlem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

FS blir også lagt om slik at der hvor det er to eller flere teorier eller meninger om slektskap, blir alle alternativene tatt med, med nøyaktige opplysninger om både bidragsyter og bidragsyters kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,jeg er en av dem som er ganske skeptisk til FS, bl a fordi det er mange feil vedr slektsskap, fødeslsår og fødselssted. Samtidig ser jeg at FS ofte har satt meg på sporet av 'noe'. Vet noen om når det justerte verktøyet til FS er klart?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Nei, ikke annet enn at det arbeides med den nye websiden nå. At mye eldre stoff er feil, er velkjent, men det vil bli et stort fremskritt når alternativene kommer tydeligere frem, samt kildehenvisningene.Opplysningene om hva som vil komme, ble gitt av mormonerne i et møte i Stockholm 14/8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.